شناسهٔ خبر: 33590008 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مردم یمن: کنفرانس بحرین خیانت به قضیه فلسطین است

تهران - ایرنا - جدیدترین نظرسنجی میدانی از مردم یمن در خصوص کنفرانس بحرین با عنوان معامله قرن حاکیست، غالب آنان معتقدند این نشست خیانت به مساله فلسطین است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری آناتولی ترکیه با نظرسنجی میدانی نظرات مردم یمن درباره کنفرانس بحرین را جویا شد و نتیجه این نظر سنجی نشان می‌دهد که مردم غالب مناطق یمن، چه مناطقی که زیر سلطه ائتلاف متجاوز سعودی است و چه مناطقی که در کنترل نیروهای دولت نجات ملی (ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و انصارالله) است اتفاق نظر دارند که باید از مساله فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی حمایت کرد و نباید در برابر این رژیم کوتاه آمد.
"عبداللطیف الوشلی" یک شهروند یمنی در این خصوص گفت: دولت‌های مزدور و خائنی که مساله فسطین را به دلار فروختند و در راستای عادی سازی روابط با تل آویو گام برداشتند، برای حضور در نشست بحرین خود را آماده می‌کنند.
وی افزود: ملت‌های عربی به شدت با خیانت به مساله فلسطین مخالف هستند و حضور دولت‌های خائن در این نشست، نشانه مشارکت ملت آن کشور نیست.
گفتنی است تاکنون مصر، اردن و مغرب حضور خود را در نشست بحرین اعلام کرده اند.
"عبدالله الیوسفی" شهروند دیگر یمنی درخصوص معامله قرن و نشست بحرین گفت: آمریکا کنفرانس بحرین را اداره می‌کند و سعی دارد از این طریق به مساله فلسطین پایان دهد و قدس را یهودی سازی کند.
وی نیز تاکید کرد: این نشست نشان دهنده رویکرد ملت‌های عربی در خصوص فلسطین نیست، بلکه عکس آن است.
"نبیل القانص" دیگر شهروند یمنی هم در این باره گفت: هم اکنون موضع کشورهای عربی در خصوص فلسطین دوپاره شده است، بخش اول کشورهایی هستند که با برقراری روابط با رژیم صهیونیستی، مناسبات خود را با آن عادی سازی کرده اند؛ بخش دوم نیز کشورهایی هستند که با سکوت خود رغبتی به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نشان نمی‌دهند.
وی افزود: معامله قرن طرح جدید رژیم صهیونیستی برای فروختن فلسطین به صهیونیست‌ها است.
قرار است در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیر) سال جاری فاز اول معامله قرن با عنوان نشست اقتصادی بین المللی در بحرین برای جذب سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین اشغالی برگزار شود.
همه طرف‌های فلسطینی ضمن محکوم کردن این نشست اعلام کرده اند که در آن شرکت نمی‌کنند.
"جرد کوشنر" داماد صهیونیست و مشاور رئیس جمهوری آمریکا و طراح این نشست پیش تر اعلام کرده بود که معامله قرن پس از ماه رمضان اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما