شناسهٔ خبر: 33589991 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آمار قراردادهای نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی اعلام شد

دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در نمایشگاه تستای سال گذشته ۸۹ تفاهم نامه منعقد، ۴۶ مورد لغو و ۱۶ تفاهمنامه به قرار داد منجر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مسعود برومند در حاشیه یکصد و هشتادمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) گفت: دراین جلسه به بررسی روش‌های ارتباط میان عرضه و تقاضا پرداختیم زیرا مقام معظم رهبری در جلسه‌ای به عرضه و تقاضای فناوری تاکید کرده اند بنابراین این موضوع می بایست محقق شود.

وی با بیان اینکه در این جلسه از عتف گزارشی از نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی (تستا) نیز ارائه شد گفت: در این نمایشگاه تقریباً ۸۹ تفاهم نامه منعقد و از این تعداد ۱۶ تفاهم نامه تبدیل به قرارداد شد.

معاون پژوهشی وزیر علوم با بیان اینکه همچنین هشت مورد از این تفاهم نامه‌ها نیز در حال انعقاد است، عنوان کرد: از سوی دیگر علاوه بر این تعداد، ۱۹ مورد از این تفاهم نامه‌ها نیز در حال بررسی از سوی متقاضیان فناوری بوده و ۴۶ مورد هم لغو شده است.

به گفته برومند، می بایست هر نمایشگاهی مورد پیگیری قرار بگیرد تا بتوان آمار در خصوص تعداد تفاهم نامه ها ارائه کرد؛ این بررسی‌ها به منظور بالا بردن شانس تبدیل شدن تفاهم نامه‌ها به قرار داد هستند و نشان می‌دهند که نیازهای فناورانه باید واقعی‌تر اعلام شوند.

دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: همچنین در این جلسه از عتف، موضوعاتی در خصوص نحوه ایجاد ارتباط میان عرضه و تقاضای فناوری طی سال مطرح شد که با برگزاری نمایشگاه‌های مجازی می‌توان این موضوع را مورد پیگیری قرار داد.

وی افزود: سال گذشته صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت‌های خوبی از نمایشگاه تستا داشت؛ از این رو انتظار می رود که مکانیزم‌های حمایتی از این نمایشگاه‌ها ادامه دار باشند.

نظر شما