شناسهٔ خبر: 33589928 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

احمدی در گفتگو با دانشجو:

۱۵۰ قطب علمی از سوی وزارت علوم بازنگری و اصلاح شده / وضعیت مناسبی در این زمینه نداریم

رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور گفت: حدود ۱۵۰ عنوان از قطب‌های علمی را که نیاز به ادغام یا ارائه موضوعات جدید داشتند از سوی وزارت علوم اصلاح و بازنگری شد.

صاحب‌خبر -

وحید احمدی، رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، درباره قطب‌های علمی کشور گفت: قطب‌های علمی به عنوان مراکز افراد نخبه، در حوزه‌های مختلف و در موضوعات مشترک با هم فعالیت می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه قطب‌های علمی در سه دوره، در مدت ۱۶ سال تاسیس شده‌اند افزود: هدف از ایجاد این سه دوره، افزایش تجربه صاحب نظران بود. در سه سال اخیر شروع به بازنگری قطب‌های علمی کرد یم تا از میزان توفیق خود در این بخش آگاه شویم. وزارت علوم این بازنگری را انجام داده است به طوری که حدود ۱۵۰ عنوان از قطب‌های علمی را که نیاز به ادغام یا ارائه موضوعات جدید داشتند، اصلاح و بازنگری شد.

رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور عنوان کرد: در مجموع عملکرد مثبتی را داشتیم، زیرا توانستیم در موضوعات تخصصی ساز و کار ارائه دهیم و نواقص را تا حدودی مرتفع سازیم. وجود قطب‌های علمی سبب شد تا مجموعه‌های علمی متوجه شوند، می‌توانند موضوعات را به صورت تخصصی دنبال کنند. در حقیقت تجربه کار مشترک را پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ اجرایی قطب‌های علمی مشکلاتی را دارند؛ تصریح کرد: برای نمونه در بحث تخصیص بودجه باید گفت، بودجه‌ای قابل ملاحظه‌ای به قطب‌های علمی  اختصاص داده نمی‌شود، به طوری که جایگاه قطب‌های علمی در حل مسائل کشور، تفکیک بین قطب‌ها و مراکز و هسته‌های پژوهشی مشخص نبود. خوشبختانه بازنگری در این بخش انجام شد. امیدوار هستیم این مشکلات در دوره بعدی کاهش یابد تا بتوانیم از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم. درحقیقت وضعیت قطب‌های علمی قابل قبول است، اما ایده آل و مطلوب نیست.

نظر شما