شناسهٔ خبر: 33589917 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان به ایبنا خبر داد؛

اعلام روزهای رایگان برای عضویت در کتابخانه‌های عمومی کردستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان روزهایی را که امکان عضویت رایگان در کتابخانه‌های این استان در آنها فراهم است، اعلام کرد.

صاحب‌خبر -
 
محمد عبدالملکی با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان گفت: بنا به دستور نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی، روز گذشته 29 خردادماه عضویت در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان کردستان رایگان بود.

به گفته وی، امکان عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در روز گذشته با یک قطعه عکس و مدارک شناسایی لازم مهیا بوده است.

عبدالملکی عنوان کرد: طرح عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی به صورت استانی از برنامه‌های مهم نهاد کتابخانه‌های عمومی در راستای ترویج فرهنگ مراجعه به کتابخانه‌ها و ارتقای سرانه مطالعه است و بر این اساس در هر استان روزی مشخص و منحصر به فرد برای عضویت رایگان عموم در نظر گرفته شده است که این روز برای استان کردستان 29 خرداد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان تصریح کرد: البته طرح مذکور در سطح شهرستان‌ها نیز انجام می‌شود و هر کدام از شهرستان‌های استان نیز در تاریخ مشخصی می‌توانند عضویت رایگان داشته باشند.

عبدالملکی بیان کرد: بر این اساس عضویت در کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج روز 12 دی ماه، شهرستان سقز، 14 آبان، شهرستان قروه، 20 مهر، شهرستان بیجار، 28 مرداد، شهرستان مریوان، 27 شهریور، شهرستان کامیاران، 16 آذر، شهرستان سروآباد، 6 مهر، شهرستان دیواندره، 27 شهریور، شهرستان بانه، 13 آبان و شهرستان دهگلان نیز در تاریخ 26 مهر رایگان است.

وی افزود: در هر شهرستان نیز هر کتابخانه‌ای می‌تواند مطابق تاریخ مشخص شده از علاقمندان به کتاب و کتابخوانی به صورت رایگان عضوگیری کنند.

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان، این استان در حال حاضر دارای 50 باب کتابخانه عمومی نهادی با 48 هزار نفر عضو فعال است.

نظر شما