شناسهٔ خبر: 33589811 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود:

مسوولان ادارات مراقب حریم حیا و عفت حوزه کاری خود باشند

رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود با بیان اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی و اداره‌ها باید در این حوزه مطالبه گر باشند، گفت: مسوولان ادارات به عنوان مسئول عفاف و حجاب باید مراقب حریم حیا و عفت در حوزه کاری خود باشند.

صاحب‌خبر -
مسوولان ادارات مراقب حریم حیا و عفت حوزه کاری خود باشندبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، با بیان اینکه حفظ عفاف و حجاب در فضای عمومی شهر ضروری بوده و همه باید در این راستا تلاش کنند، افزود: فرهنگ سازی در این حوزه یک تکلیف شرعی و وظیفه اجتماعی است.
وی تصریح کرد: شهرداری با نصب پیام‌های فرهنگی برای ترویج فرهنگ عفاف در مکان‌هایی مانند جاده سلامتی و بوستان‌ها که جمعیت زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنند، تاثیر گذار خواهد بود.
امینی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی و اداره‌ها باید در این حوزه مطالبه گر باشند، یادآور شد: مسوولان ادارات به عنوان مسئول عفاف و حجاب باید مراقب حریم حیا و عفت در حوزه کاری خود باشند.
وی گفت: نظارت بر کلاس‌های اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان و شناسایی نقاط ضعف و قوت آن‌ها هم نکته‌ای ضروری است که مسوولان باید آن را پیگیری کنند.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه برخی دنبال ترویج فرهنگ بی عفتی در جامعه هستند، گفت: اگر عفت در جامعه برقرار شود حجاب نیز حفظ می‌شود.
رییس دادگستری شهرستان شاهرود هم در این نشست گفت: حجاب و عفاف یک تکلیف شرعی و اجتماعی است و قوانین این حوزه باید توسط همه افرادی که در یک نظام اسلامی زندگی می‌کنند رعایت شود.
علی اکبریان با بیان اینکه فرهنگ سازی باید از خانواده و آموزش و پرورش شروع شود، خاطرنشان کرد: به دانش آموزان و نسل جوان در مدارس باید آموزش داده شود که به عنوان یک تکلیف اجتماعی به قوانین این حوزه احترام بگذارند و تمام دستگاه‌های اجرایی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب همکاری کنند.
رییس دادگستری شهرستان شاهرود با بیان اینکه پارسال ۴۹ مورد از نقض کنندگان عفت و حجاب به جزای نقدی و شلاق محکوم شدند، افزود: امسال تا کنون با چهار مورد از بانوانی که هنجار شکنی داشتند برخورد قانونی شد.
اکبریان خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان، ماه محرم و دهه فاطمیه، فرصت‌های مناسبی برای فرهنگ سازی در حوزه ترویج حجاب و عفاف از طرف روحانیان است.

نظر شما