شناسهٔ خبر: 33589734 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس فدراسیون فوتبال: باید با همین بودجه کم فوتبال ایران را بگردانیم؛ اصفهان فقط سپاهان و ذوب‌آهن نیست

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: فضای مالی فوتبال چندان مطلوب نیست و نمی‌توانیم پولی وارد کشور کنیم و حق پخش هم نداریم و وزارت ورزش هم محدودیت‌هایی دارد و باید با همین بودجه این سیستم را بگردانیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مهدی تاج ظهر امروز پنجشنبه در مجمع سالیانه هیئت فوتبال استان اصفهان اظهار داشت: فوتبال اصفهان پویا، پربازده و فعال است، اما یادم است که پیش از انقلاب در راه‌آهن بازی می‌کردم و آن زمان تیم‌های زیادی در اصفهان بود و راه‌آهن با دیگر تیم‌ها بازی می‌کرد.

وی افزود: اصفهان فوتبال گردن کلفتی داشت و 10 تا 11 تیم بسیار فعال بودند و احساس من این است که نباید بگذاریم فوتبال استان بمیرد.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: اینکه بپذیریم تنها یک تیم سپاهان و یک تیم ذوب‌آهن داریم قابل قبول نیست. همه اخبار استان مربوط به سپاهان و ذوب‌آهن است و این زیبنده استان اصفهان نیست.

وی تصریح کرد: در گذشته بیشتر در زمین‌های خاکی ورزش انجام می‌گرفت، اما زمین‌ خاکی‌ها و کارخانه‌های بازیکن‌سازی از بین رفته و تنها در 7 یا 8 استان کشور این زمین‌های خاکی‌ هنوز فعال است.

تاج بیان کرد: در گذشته محلات اصفهان کارخانه بازیکن‌سازی بود و اگر بخواهیم فوتبال را منوط به درآمد و هزینه کنیم توفیق چندانی در بر ندارد. احساس من این است که در استان اصفهان تمام مسائل به برخی تیم‌ها خلاصه می‌شود.

وی گفت: فوتبال استان باید به صورت بسیار جدی و محکم فعال شود. باید عنصر فوتبالی در مجمع هیئت فوتبال استان داشته باشیم و انتقادات و پیشنهادات ارائه شود. در فدراسیون کاروانی از بازیکنان قدیمی را داریم که در بخش مدیریتی فوتبال به من کمک می‌کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: آوردن افراد پشت میز یک حرف است و اداره آن میز حرف دیگری است. در بین اهالی فوتبال افرادی هستند که می‌توانند به خوبی به آن کمک کنند و استفاده از این افراد به نفع فوتبال کشور است.

وی تصریح کرد: حوزه فوتبال پازلی دارد که بخش‌های متفاوت به صورت همگن با هم رشد نکرده است. از یک طرف بازیکنان با عدد و رقم‌های متفاوت وجود دارند، اما در بخش‌های مدیریتی و سرپرستی مسائلی وجود دارد که کار ما را کُند می‌کند. البته آدم‌هایی هستند که به‌دنبال درآمد بالا نیستند که مدیران بسیار خوبی بوده و به فوتبال کشور کمک می‌کنند.

تاج بیان کرد: در بخش بانوان، اصفهان پیشرفت خوبی داشته و برنامه مدون هیئت فوتبال استان اصفهان در حوزه بانوان بسیار مطلوب بوده است و این‌گونه اقدامات باید به صورت دقیق و علمی صورت گیرد.

وی گفت: زمانی که می‌گوییم فوتبال را ارتقا دهیم باید برای آن تعریف داشته باشیم. در استان اصفهان نیز باید تعریف کیفی داشته باشید. در بخش بانوان باید برنامه‌ریزی مدونی انجام گیرد زیرا بانوان در استان اصفهان همیشه قدرتمند بوده‌اند.

رئیس فدراسیون فوتبال اظهار داشت: در ایلام بهترین بازیکنان فوتسال و فوتبال بانوان را داریم در حالی که حتی تیمی هم ندارد که این بازیکنان در تیم خود بازی کنند. در یاسوج نیز چنین شرایطی وجود دارد که باید کیفی‌سازی شود. استان اصفهان در بخش بانوان کیفی‌تر شده اما باید کار جدی در این حوزه صورت گیرد.

وی افزود: نیمی از جمعیت کشور را بانوان را تشکیل داده‌اند و باید برای توسعه ورزش بانوان گام برداریم. اگر حال فوتبال خوب باشد حال ورزش کشور خوب است و این یک مسئله کلی است و باید تلاش کنیم تا این مهم را انجام دهیم.

تاج خاطرنشان کرد: مردم ناخودآگاه مسابقات لیگ را دنبال می‌کنند، اما بازیکنانی هستند که در هیچ لیگی حضور ندارند. مسابقات آموزشگاه‌ها در گذشته و امروز قابل مقایسه نیست و در گذشته کیفیت بازی‌ها بسیار بالا بود.

وی تصریح کرد: باید با مجموعه آموزش و پرورش به صورت یک تیم عمل کنیم و این وضعیت ایده‌آل است. باید با همین بودجه‌ها فوتبال را اداره کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: پول اداره فوتبال کشور به اندازه قیمت 3 بازیکن قطر است، اما با وجود تمام هزینه‌هایی که رقبا انجام می‌دهند ایران 8 سال بهترین تیم آسیا است. بودجه ما در فوتسال نیز همین بوده و جزو 3 تیم برتر دنیا هستیم.

وی با بیان اینکه باید با این بودجه و در این فضا کار و تلاش کنیم، گفت: فضای مالی فوتبال چندان مطلوب نیست و نمی‌توانیم پولی را وارد کشور کنیم و حق پخش هم نداریم و وزارت ورزش هم محدودیت‌هایی دارد و باید با همین بودجه این سیستم را بگردانیم و البته مطمئنم در ادامه، وضعیت بهتر می‌شود و شرایط اینگونه نمی‌ماند.

تاج اضافه کرد: تمام شهرستان‌های استان اصفهان باید فعال باشند، به خصوص کاشان که ظرفیت آن مانند یک استان است. استان اصفهان پشتوانه‌ای برای همه تیم‌های ملی است و برخی از مدیران تیم‌های ملی و بسیاری از بازیکنان تیم‌های ما از استان اصفهان هستند.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به انتقاد رئیس هیئت فوتبال استان اصفهان از واگذاری امتیاز تیم فوتبال بانوان آینده‌سازان به باشگاه سپاهان و سوختن این سهمیه خاطرنشان کرد: شهرستان نجف‌آباد تیم آینده‌سازان را داشت اما مسئول این تیم چندین بار مراجعه و عنوان کرد نمی‌تواند تیمش را اداره کند و در نهایت سپاهان این تیم را در اختیار گرفت؛ مأموریتی که داشت از دست استان اصفهان می‌رفت.

انتهای پیام/ح

نظر شما