شناسهٔ خبر: 33589527 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ساخت جاده دسترسی مهرگان –قزوین از مهم ترین برنامه های اجرایی در شهرداری محمدیه است

شهردار محمدیه با اشاره به نارضایتی های مردم در خصوص وجود عوارضی در مسیر یک ناحیه منفصل شهری گفت: برای رهایی مردم از این مشکل طبق قانون باید جاده دسترسی مهرگان – قزوین احداث شود که در حال پیگیری برای اجرای این طرح هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، مریم نخستین در جلسه با خبرنگاران رسانه های گروهی که شامگاه گذشته با حضور علی کاظمی رئیس شورای اسلامی شهر محمدیه برگزار شد، بیان کرد: در حال حاضر احداث جاده دسترسی مهرگان به قزوین تنها راه حل مشکل عوارضی ساکنین این ناحیه منفصل شهری است که با جدیت برای احداث آن در تلاشیم .

وی افزود: احداث این جاده دسترسی نزدیک بین 15 تا 20  میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در آینده نزدیک مسیر با انعقاد تفاهم نامه ها مسیر مشخص می شود.

شهردار محمدیه گفت: مشاور طرح برای احداث این جاده دسترسی دو مسیر شبکه های برق و کانال مادر را پیشنهاد داده که مسیر شبکه برق به دلیل مسافت بیشتر و اعتبار مورد نیاز بیشتر رد شده و امروز رایزنی ها برای احداث در مسیر کانال مادر در حال اجراست.

نخستین خاطرنشان کرد: تفاهم نامه شهر داری محمدیه و اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در این خصوص منعقد شده است و منتظر انعقاد تفاهم نامه های لازم اداره راه هستیم.

وی تاکید کرد: به دلیل متوقف شدن برخی از پروژه ها، عدم تخصیص اعتبارات و مشکلات این چنینی شهرداری محمدیه در سال های گذشته به پیمانکاران و بدهکار بود که در سال گذشته 11 میلیارد تومان از این بدهی ها پرداخت شد.

شهردار محمدیه گفت: این رقم با دریافت 26 قطعه زمین تامین شد.

نخستین افزود: در شرایطی که تامین درآمد پایدار از اولویت های شهرداری هاست تامین این درآمد برای شهرداری محمدیه با اجرای پروژه های نیمه تمام میتواند محقق شود.

وی با اشاره به پیگیری آغاز به کار دوباره این پروژه ها گفت: یک پروژه تجاری این شهر با 26 باب مغازه، سالن اجتماعات و هایپر مارکت ها به دلیل مشکلات در تامین آب و برق راکد مانده بود که در آینده نزدیک به پرداخت نزدیک به 2 میلیارد تومان برای تامین آب و برق آن پروژه از سرگیری خواهد شد.

شهردار محمدیه افزود: اجرای شبکه آب و فاضلاب شهری محمدیه از دیگر طرح های در دست اجرا به منظور تامین درآمد پایدار شهری است که تاکنون نزدیک به 3 میلیارد و 950 میلیون تومان اعتبار صرف آن شده است و امیدواریم با اتمام پروژه در منطقه 7 این شهر در مسیر رفع نیازهای شهروندان و تامین درآمد برای شهرداری گامی برداشته باشیم.

وی همچنین وی همچنین به شروع فعالیت در تامین خدمات زیرساختی مالکانه در شهرک مهرگان اشاره و تصریح کرد: اجرای خدمات زیرساختی در این محدوده نیز از طرح های در دست اجراست که با ارائه خدمات آب ، برق و گاز اجرایی خواهد شد.

شهردار محمدیه خاطرنشان کرد: در سال های گذشته بیش از 41 هزار و 700 متر مربع پروانه ساخت وساز در این شهر صادر شده است.

نخستین گفت: در شرایط امروز کشور اولویت اول ما اتمام طرح های نیمه تمام شهرداری است که احداث چند پارک بزرگ و درون شهری، دارالقرآن و طرح های روشنایی در مهرگان و محمدیه از مهم ترین این طرح هاست.

وی گفت: در حال حاضر بوستان بزرگ درون شهری محمدیه، بوستان کوی کارمندان، بوستان بانوان و بوستانی در مهرگان در دست اجراست.

شهردار محمدیه همچنین عنوان کرد: از دیگر طرح های نیمه تمام و اولویت دار در این شهر احداث المان شهدای گمنام در مهرگان است که با رایزنی با پیمانکاران امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از این طرح باشیم.

نخستین در پایان سخنان خود به بودجه 72 میلیارد و 100 میلیون تومانی این شهرداری اشاره کرد و گفت: تا کنون تنها 10 میلیارد و 354 میلیون تومان از این رقم محقق شده است و با تخصیص ما بقی اعتبارات پروژه های عمرانی نیمه تمام به سرانجام خواهد رسید.

آرامش در محمدیه برقرار است

‌ علی کاظمی رئیس شورای شهر محمدیه در بخش دیگری از این جلسه بیان کرد: برخی از شایعات در خصوص اختلاف نظرها و تضادهای بین مجموعه مدیریت شهری و اعضای شورای شهر و حتی برخی از اعضا با یکدیگر در فضای مجازی دست به دست میشود که از سوی ما تکذیب می گردد.

وی گفت: ما منکر وجود اختلاف نظر و سلیقه در شورای شهر نیستیم چراکه در اصل یکنواختی و هم رای بودن را زمینه مشکل در شهر میدانیم و شورای پویا باید بتواند از نظرات و سلایق مختلف اعضا استفاده بهینه در جهت رشد و توسعه شهر داشته باشدو امروز این اتفاق در شورای شهر محمدیه در حال وقوع است.

رئیس شورای شهر محمدیه خاطر نشان کرد: شورای شهر محمدیه در اقدامی برای نخستین بار در قزوین از یک شهردار بانو برای فعالیت دعوت کرد و خوشبختانه نتیجه این انتخاب شایسته اجرای طرح های خوب، رضایتمندی مردم و توسعه شهری در همه ابعاد زیرساختی، عمرانی و فرهنگی و اجتماعی بوده است.

کاظمی تصریح کرد: در شرایطی که شهرهای استان قزوین به صورت مقطعی و کوتاه مدت با حضور شش ماهه و یک ساله شهرداران اداره میشود محمدیه بازه 9 ساله و 4 ساله خدمت شهرداران را در کارنامه خود دارد و این مسئله نشان از دقت نظر شورای شهر و ارائه فرصت کافی برای اجرای طرح های زیرساختی به شهرداران است.

وی گفت: امروز هم اگر اختلاف سلیقه ای در مجموعه مدیریت شهری و شورا وجود داشته صرفا مسائل کاری و تفاوت در نحوه و اجرای طرح ها بوده و این شایعاتی که در فضای مجازی منبی بر شکایت از اعضای شورای شهر یا دیگر مسائل دست به دست می شود صحت ندارد.

رئیس شورای شهر محمدیه همچنین به لزوم احداث مسیر مهرگان قزوین اشاره و عنوان کرد: وجود عوارضی در بین مسیر اصلی تنها یکی از دلایل لزوم اجرای این طرح است چرا که در مرحله نخست داشتن مسیر دسترسی محلی از الزامات قانونی است و از سوی دیگر تاسیس این راه میتواند از بار ترافیکی سنگین روزهای تعطیلات در این مسیر کاسته وسبب سهولت رفت و آمد ساکنین این شهرک باشد

روزانه 30 هزار نفر با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در محمدیه و قزوین سفر میکنند

ستار سیاهکلی مرادی مدیر عامل حمل و نقل همگانی محمدیه  نیز در بخش دیگری از این نشست بیان کرد: بر اساس آمارها روزانه 30 هزار نفر به وسیله اتوبوس ها، مینی بوس ها و تاکسی های درون و برون شهری سفر میکنند.

وی بیان کرد: این حجم بالا از جابه جایی مسافرین نیازمند تامین امکانات و زیرساخت های مورد نیاز است که تجهیز اتوبوس ها و ناوگان حمل و نقل عمومی به این منظور اجرایی می شود.

مدیرعامل حمل و نقل همگانی محمدیه خاطرنشان کرد: امروز از 26 دستگاه اتوبوس این شهر 16 دستگاه کولر ندارد و برای نصب این کولرها بیش از 1 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

سیاهکالی مرادی گفت: بازپیرایی اتوبوس ها، تعویض تابلوهای راهنمای مسیر و توجه به پارک های سوار از فعالیت های ویژه حمل و نقل همگانی در محمدیه است.

انتهای پیام/ن

نظر شما