شناسهٔ خبر: 33589524 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وزیر بهداشت: ایران یکی از مدرن‌ترین اورژانس‌های منطقه را دارد

گروه استان‌ها_ وزیر بهداشت در ساوه گفت: ایران مدرن‌ترین و به‌روزترین اورژانس‌های منطقه را در شرق مدیترانه در اختیار دارد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، سعید نمکی دقایقی قبل در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح بیمارستان امام رضا(ع) آسیابک در شهر مامونیه اظهار داشت: بیمارستان امام رضا(ع) یک بیمارستان عمومی 32 تختخوابی است که دارای تمام نیازهای عمومی است، قرار است در راستای تکمیل برخی تجهیزات مورد نیاز این مرکز کمک‌هایی داشته باشیم.

وی افزود: به سبب قرار داشتن این بیمارستان در یک شاه‌راه مواصلاتی، قرار است بخش‌های اورژانس و تشخیص سی تی اسکن آن را تکمیل‌تر کنیم و در رابطه با طرح توسعه آینده بیمارستان و افزایش تعداد تخت‌های آن به 64 تختخواب با پیشرفت امور عمرانی پروژه اقدام کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به بازدید از طرح ملی بسیج کنترل فشار خون تصریح کرد: با توجه به بازدید انجام شده از این طرح، خوشبختانه شاهد عملکرد مطلوب شهرستان در این زمینه بودیم به‌گونه‌ای که شهرستان از اهداف پیش‌بینی شده جلوتر است.

نمکی با اشاره به کمبود تخت‌های بیمارستان در کشور بیان کرد: هم‌اکنون نزدیک به 5 هزار تخت بیمارستانی را در حال آماده‌سازی برای بهره‌برداری است، اعتقاد داریم کمبود تخت به عنوان یک معضل در نظام سلامت وجود ندارد.

وی ادامه داد: در قالب طرح تحول نظام سلامت تخت‌های بسیاری به تخت‌های موجود اضافه شد، در دولت تدبیر و امید کل سال‌های بعد از انقلاب تخت اضافه شده است، مشکل کنونی در زمینه توزیع عادلانه و مناسب و بهره‌برداری مناسب از ظرفیت این تخت‌ها است.

وزیر بهداشت عنوان کرد: در کشور تخت‌های زیادی ایجاد شده که ضریب اشغال زیر 30 درصد دارد، در حالی که در برخی مناطق در راهروی بیمارستان‌ها بیمار بستری می‌شود، برهمین اساس نخستین برنامه بهره‌وری حداکثری از تخت‌های موجود و جبران کمبود تخت در نقاط کمتر برخوردار و محروم است.

نمکی خاطرنشان کرد: امروز یکی از بهترین سیستم‌های اورژانس جاده‌ای را در کشور دارا هستیم و در حال حاضر به تعداد کافی در تمام جاده‌ها به‌ویژه در زمان مسافرات‌های عمومی و ایام تعطیلات پایگاه داریم و قطعا در پیک ترافیک جاده‌ای تعداد پایگاه‌های سیار را افزایش می‌دهیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه یکی از مدرن‌ترین و به روزترین اورژانس‌های جاده‌ای منطقه را در شرق مدیترانه به تایید سازمان جهانی بهداشت در اختیار داریم.

انتهای پیام/ح

نظر شما