شناسهٔ خبر: 33589495 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

احمد مهران‌فر به نمایش «مولن روژ» پیوست

صاحب‌خبر -

به گزارش جمله به نقل از مهر، نمایش ««مولن روژ» نوشته آرش عباسی و کارگردانی حسین پارسایی مضمونی اجتماعی با حضور ۲ پرسوناژ دارد. احمد مهرانفر که به تازگی به این نمایش پیوسته است دومین همکاری مشترک خود را در صحنه تئاتر بعد از نمایش «شوایک» با محسن تنابنده در «مولن روژ» تجربه می‌کند. محمد قدس به عنوان تهیه کننده، میثم احمدی به‌عنوان مشاور تهیه و تولید، مهتاب کُرک وندی به‌عنوان مدیر تبلیغات و ارتباطات و گلاویژ نادری به‌عنوان مشاور رسانه‌ای در این نمایش همکاری دارند. نمایش «مولن روژ» تابستان سال ‌جاری به روی صحنه خواهد رفت.

 

تدوین شیوه‌نامه اجرایی کارگروه کاغذ و زینک نشر کتاب

«شیوه‌نامه اجرایی کارگروه کاغذ و زینک حوزه نشر کتاب» با هدف نظارت بر نحوه تخصیص ارز برای واردات کاغذ و زینک و تخصیص، توزیع و مصرف کاغذ حوزه کتاب با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین شد. به گزارش جمله به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این شیوه‌نامه با هدف تثبیت نسبی قیمت کاغذ و کتاب، کاهش هزینه‌های تولید در جهت حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و ثبات نسبی در قیمت پشت جلد کتاب آماده شده است. کمیته تخصصی کاغذ و زینک نشر کتاب در معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متشکل از معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی، مدیرکل دفتر چاپ و نشر، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران ایران (آشنا)، رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران، مدیرکل دفتر حقوقی و مالکیت معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی، مدیرعامل موسسه خانه کتاب، مسوول حراست معاونت امور فرهنگی و مسوولان پیگیری کمیته‌های واردات، توزیع و نظارت فعالیت می‌کند.
ناشران متقاضی کاغذ و زینک برای انتشار کتاب باید با مراجعه به سایت www.paperds.ir و ثبت درخواست نسبت به دریافت کاغذ و زینک اقدام کنند.

 

فاطمه معتمدآریا به آکادمی «شگفت‌انگیزان» پیوست

به گزارش جمله به نقل از روابط عمومی آکادمی «شگفت‌انگیزان»، فاطمه معتمدآریا به‌عنوان استاد بازیگری در آکادمی «شگفت‌انگیزان» حضور دارد که پیش از این شهاب حسینی به‌عنوان سفیر این آکادمی و رامبد جوان به عنوان استاد کارگردانی به آن پیوسته بودند. بیش از ۲۰ هنرمند و ورزشکار شناخته شده دیگر در ۲۵ شاخه هنری و ورزشی در آکادمی «شگفت‌انگیزان» حضور خواهند داشت. این آکادمی باهدف پرورش استعدادهای فرهنگی، هنری و ورزشی و تلاش برای ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی در تمام کشور از ابتدای سال جاری کار خود را با دعوت از شرکت‌کنندگان مستعد آغاز کرده است. شرکت‌کنندگان پس از انتخاب و ثبت نام در رشته یا مهارت مورد نظرشان، اولین بسته‌های آموزشی ویدئویی را دریافت می‌کنند. در صورتی که بعد از آموزش‌های اولیه، نتیجه عملکرد شرکت‌کننده امتیاز کافی را برای شرکت در مرحله بعدی به دست بیاورد، شرکت‌کننده بسته آموزشی دوم را دریافت می‌کند. در نهایت امکاناتی در اختیار ۵۰ نفر برتر هر رشته قرار می‌گیرد که با روش‌های نوین زمینه‌ساز ورود آنها به حرفه‌ای می‌شود که در آن آموزش دیده‌اند. آکادمی «شگفت‌انگیزان» با تأکید بر ایجاد امید برای پرورش استعدادها در هرکجای ایران فعالیت خود را آغاز کرده است و با حضور مربیان برجسته و شناخته شده فرصت پرورش استعداد را در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد.

 

مشکلی در پرداخت مطالبات ناشر برگزیده «موسیقی فجر» نیست

مدیرعامل انجمن موسیقی ایران در پی انتشار مطلب انتقادی یکی از تهیه‌کنندگان و ناشران موسیقی کشورمان مبنی‌بر عدم دریافت جایزه باربد جشنواره سی و سوم موسیقی فجر توضیحاتی را ارائه داد. علی ثابت‌نیا مدیرعامل انجمن موسیقی ایران توضیح داد: جناب جعفریان طی روزهای گذشته برای پیگیری مطالبات خود پیرامون جایزه باربد به دفتر انجمن مراجعه کرده که گویا در مصاحبه خود نیز به نقل از انجمن موسیقی عنوان کرده بود: «تحویل جایزه منوط به بررسی‌های بیشتر از سوی این انجمن است». چنین رویکردی به هیچ عنوان به معنای استنکاف نیست و ما در انجمن موسیقی به صورت کامل در خدمت هنرمندان و ناشرانی هستیم که مطالباتی از جشنواره‌های پیشین داشته‌اند.
وی ادامه داد: طی همکاری خوبی که با دبیر وقت جشنواره موسیقی فجر داشتیم تمامی تلاش خود را انجام دادیم تا تمامی تعهدات و مطالبات مربوط به جشنواره موسیقی فجر در سال ۹۶ به طور کامل پرداخت شود. در این بین فهرستی هم داشتیم تا بر اساس آن بتوانیم تا این مطالبات به صورت کامل پرداخت شود. البته در مورد آقای جعفریان گویا شرایط به گونه‌ای بوده که ایشان دفعات دیگری هم به دفتر انجمن مراجعه کردند که بنده هنوز در این مجموعه حضور نداشتم و شاید دلیل ناراحتی آقای جعفریان به دلیل تعدد مراجعاتی بوده که صورت گرفته. به هر حال به‌زعم ما پرونده مالی جشنواره سی و سوم موسیقی فجر بسته شده و اگر از عزیزان هنرمند هنوز افرادی باقی مانده‌اند که مطالبات خود را دریافت نکردند می‌توانند با مراجعه به انجمن، نسبت به دریافت مطالبات خود اقدامات لازم را انجام دهند.

برچسب‌ها:

نظر شما