شناسهٔ خبر: 33587665 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کهگیلویه و بویراحمد| شناسایی ۳۹ حلقه چاه آب غیر مجاز در لنده؛ ۱۴ چاه کشاورزی تخریب می‌شود

رئیس اداره امور آب شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده از شناسایی ۳۹ حلقه چاه آب غیر مجاز در لنده خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۴ ورد در بخش کشاورزی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لنده، یعقوب دمساز در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان لنده اظهار داشت: 39 حلقه چاه آب غیر مجاز در سطح شهرستان لنده شناسایی شده که از این تعداد 14 حلقه در بخش کشاورزی، 13حلقه در بخش شرب و مابقی در بخش صنعت است.

وی با بیان اینکه در شهرستان لنده با بیان اینکه آب مهم ترین سرمایه زندگی برای انسان است، عنوان کرد: حفاظت و کنترل مصرف بی رویه آب بر عهده شرکت بهره برداری آب است.

دمساز با بیان اینکه طبق قانون حکم قضایی تمامی چاه‌های غیر‌مجاز پر می‌شوند، افزود: در شهرستان لنده 14حلقه چاه غیر مجاز و بدون مجوز در بخش کشاورزی وجود دارد که به دستگاه قضایی معرفی و در اسرع وقت تخریب و پر می‌شوند.

وی خطاب به ادارات خدمات رسان آب و فاضلاب‌های شهری و روستایی گفت: در نزدیک ترین زمان ممکن چاه‌های آب شرب مورد نیاز خود را مشخص و مجوز دار کنند.

دمساز خاطرنشان کرد: 90 نفر در بستر فعال و غیر فعال رودخانه مارون واقع در روستایی ایدنک با اقدام غیر قانونی و بدون پرداخت اجاره بها در 60 هکتار از زمین‌های بستر رودخانه اقدام به برنج کاری کرده‌اند.

انتهای پیام/ ز

نظر شما