شناسهٔ خبر: 33587513 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مناقشه بر سر افزایش حقوق و خدمات رفاهی دانشجو معلمان

حاجی بابایی گفت: دستورالعمل صدور احکام استخدام رسمی آزمایشی دانشجو معلمان، هیچ شرطی مبنی بر حذف امور رفاهی را دربر نداشت.

صاحب‌خبر -

مناقشه بر سر افزایش حقوق و خدمات رفاهی به دانشجومعلمان / کاهش ۴۵ درصدی حقوق دانشجومعلمان را چه کسی انجام داد؟به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید رضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان و وزیر اسبق آموزش و پرورش اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان در بهمن ۱۳۹۱ حدود ۲۳۵۰۰نفر دانشجو معلم را پذیرفت، اولین اقدام جهت ایجاد انگیزه و جذب دانشجویان نخبه صدور حکم رسمی، آزمایشی، این دانشجویان بود که با سرعت دستور آن با نامه شماره ۷۰۰/۲۷۱۶۹۶ در تاریخ ۹۱/۱۲/۲۱ به دانشگاه فرهنگیان ابلاغ شد.

مناقشه بر سر افزایش حقوق و خدمات رفاهی به دانشجومعلمان / کاهش ۴۵ درصدی حقوق دانشجومعلمان را چه کسی انجام داد؟

وی افزود: با توجه به اینکه اساس کار، ایجاد شرایط لازم برای انگیزه و جذب دانش آموزان با استعداد برای انتخاب دانشگاه فرهنگیان در آزمون سراسری بود، دستورالعمل صدور احکام استخدام رسمی آزمایشی دانشجو معلمان، هیچ شرطی مبنی برحذف یا کاهش سایر امور رفاهی مانند حق غذا را دربر نداشت.

وزیر اسبق آموزش و پرورش تاکید کرد: در بازدیدی که در اردیبهشت سال ۱۳۹۲ از پردیس فرهنگیان مشهد داشتم، در نشست صمیمانه با دانشجو معلمان این مرکز، از کاهش ۴۵ درصدی حقوق خود، بابت حق غذا در این پردیس خبر دادند، که در همان مکان و زمان دستور توقف این موضوع را صادر کرده و در سخنرانی به دانشجویان اعلام کردم، که این مورد خلاف دستورالعملی است که صادر شده است و باید در اسرع وقت متوقف شود.

وی اظهار کرد: پیگیری و بررسی شواهد و اسناد و احکام دانشجویان مبنی بر صدور حقوق برمبنای قانون گویای این موضوع است که تا پایان دوران وزارت اینجانب کاهشی از حقوق دانشجومعلمان بابت حق غذا و غیره صورت نگرفته است.

چه کسی دستور کاهش ۴۵ درصدی حقوق دانشجومعلمان را داد؟

حاجی بابایی در توضیح این موضوع که این که چه کسی دستور کاهش ۴۵ درصد از حقوق دانشجومعلمان بابت حق غذا و غیره را صادر و بعد از مدتی نیز به‌جای۱۲/۴۰۰/۰۰۰ حداقل حقوق را برای دانشجومعلمان به‌میزان ۶/۸۰۰/۰۰۰ریال صادر کرد، تاکید کرد: باید این مورد را در صورت‌جلسه دیدار مسئولین دانشگاه فرهنگیان با وزیر وقت جناب آقای دکتر فانی، در تاریخ ۹۲/۸/۱۱ جستجو کرد، نگاهی به این سند مبین این موضوع است.

مناقشه بر سر افزایش حقوق و خدمات رفاهی به دانشجومعلمان / کاهش ۴۵ درصدی حقوق دانشجومعلمان را چه کسی انجام داد؟

وی با اشاره به نامه ۵۰۰۰/۳۸۶۸/۲۰۰به تاریخ ۹۲/۶/۱۹ رئیس دانشگاه فرهنگیان به وزیر وقت و گزارش جلسه ۹۲/۵/۳۰ جناب آقای فانی افزود: تنها دو روز بعداز اتمام وزارت اینجانب با این جمله معترضه که "قانون را باظرافت اجرا کنید" یعنی کاهش ۴۵ درصد بابت حق غذا از حقوق دانشجو معلمان را که ما اجازه اجرای آن، را نداده بودیم، با ظرافت اجرایی کند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان گفت: معاون محترم پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش جناب آقای الهیار، جنابعالی حداقل بررسی می‌کردید، تا متوجه می‌شدید، که در زمان مدیریت بنده درمورد دانشگاه فرهنگیان از هر روزنه قانونی برای فرصت سازی وارتقای جایگاه دانشگاه ودانشجو در دانشگاه فرهنگیان استفاده شده است.

وی خطاب به آقای الهیار بیان کرد: شماپیگیری هابرای اجرای قانون وحقوق حقه دانشجو معلمان را نیازمند تفسیر می‌دانید و گفته اید افزایش ۴۴۰ تومان واجرای احکام حداقل حقوق نیاز به تفسیر قانون است، جای سئوال است، آیا زمانی که فقط ۱۰۰ هزار تومان به حقوق دانشجو معلمان اضافه کردید، نیاز به تفسیر نبود؟

حاجی بابایی تاکید کرد: جناب الهیار آیا وقتی مصوبه دولت به صراحت حداقل حقوق را ۱۵/۶۰۰/۰۰۰ریال اعلام وابلاغ کرده است کدام حجت ودلیل و تفسیری بهتر از این می‌تواند برای شما وجود داشته باشد؟

وی گفت: در جایی که مقام معظم رهبری و سند تحول آموزش و پرورش بر ضرورت تربیت دانشجوی پرسشگر ومطالبه گر تاکید دارند، جناب آقای الهیار، شما گفته اید، دانشجو معلمان با اطلاعات انحرافی مشغول نشوند، لطفا بفرمایید، آیا این که دانشجومعلمان با حقوق اولیه خود آشنا شوند ومسئولین و دانشجو معلمان با هم بتوانند حقوق آن‌ها را احیا کنند، برای دانشجومعلمان مفید است یا مضر؟

رئیس فراکسیون فرهنگیان ادامه داد: چرا وقتی ماتلاش می‌کنیم تا مشکلی حل شود. ناراحت می‌شوید؟ اگر ما پیگیری نمی‌کردیم آیا شما ۴۴۰ هزار تومان را اضافه می‌کرد؟ اگر پیگیری نکنیم حکم حداقل حقوق دانشجو معلمان صادر می‌شد؟

انتهای پیام/

نظر شما