شناسهٔ خبر: 33584451 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

معاون آموزش و پرورش خراسان جنوبی مطرح کرد:

لبیک همسرشهیدمدافع حرم به دعوت دانش آموز قرآنی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: همسر شهید بصیری پور، اولین شهید مدافع حرم استان، در حاشیه برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان دختر خراسان جنوبی دعوت یکی از دانش آموزان برای دیدار را اجابت کرد و در جمع ایشان حاضر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی فرشید جعفری در این آیین اظهار کرد: شهدای مدافع حرم نماد مقاومت و ایثار هستند.

وی، با بیان این مطلب که شهدا سند جاودانگی‌شان را با نوشیدن شهد شهادت امضا کردند و امروز نامشان در تاریخ کشور می‌‌درخشد؛ تصریح کرد: جامعه فرهنگیان و دانش آموزان مومن و مومنه استان به وجود شهیدان  به ویژه شهدای عزیز مدافع حرم و خانواده معظم آنان افتخار کرده و امنیت و آرامش خود را مدیون شهدا می دانند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به اصرار خانم ریحانه عباس پور، یکی از دانش آموزان نخبه قرآنی استان جهت دیدار با همسر شهید بصیری پور، ادامه داد: شهدای مدافع حرم نماد مقاومت و ایثار و الگوهای شجاعت و مردانگی هستند.

جعفری،شهدای مدافع  حرم را شهدای مدافع ایران اسلامی خواند و اضافه کرد:  شهدا ، اسوه های مقاومت و نماد ولایت پذیری هستند.

همسر شهید بصیری پور نیز در این آیین گفت: شهدای مظلوم و باغیرت مدافع حرم نشان دادند که آن چه برای آنان اهمیت دارد، حفظ اسلام ناب محمدی(ص) و تبعیت از مقام معظم رهبری است.

وی؛ با بیان این که اگر شهدای مدافع حرم نبودند؛ می بایست در مرزهای ایران اسلامی با مزدوران آمریکا مبارزه می کردیم، خطاب به دانش آموزان حاضر ادامه داد: امروز شما وارثان خون  شهدای گرانقدر ایران اسلامی هستید.

همسر شهید بصیری پور، اضافه کرد: اگر امروز زمینه و بستر برای تحصیل و امنیت در کشور فراهم شده مدیون و مرهون ایثارگری و جانفشانی شهدا، جانبازان و آزادگان سرافراز در ادوار مختلف تاریخ انقلاب اسلامی ایران هستیم.

وی، با بیان این مطلب که دانش‌آموزان باید ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی را گرامی بدارند و برای حفظ آنها تلاش کنند، از دانش‌آموزان خواست با توجه به امکانات و فضاهایی که آموزش و پرورش برای آنها فراهم کرده با آگاهی و بصیرت در سنگر علم و تحصیل فعالانه تلاش داشته باشند و برای استان و کشور افتخار کسب کنند.

گفتنی است پرچم متبرک حرم عقیله بنی هاشم، حضرت زینب کبری(س) میهمان جمع دانش آموزان نخبه قرآنی استان بود و چشمان منقش به بلور اشک  مشتاقان حریم ولایت را نوزاش کرد.

نظر شما