شناسهٔ خبر: 33584383 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۱ فرصت سرمایه گذاری در کردستان آماده ارائه به سرمایه گذاران است

سنندج - ایرنا - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان با اشاره به اینکه این استان ظرفیت سرمایه گذاری خارجی را دارد، گفت: تاکنون ۴۱ فرصت سرمایه گذاری براساس فرمت های بین المللی تدوین و آماده ارائه به سرمایه گذاران است.

صاحب‌خبر -

محمد عظیم ملک روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استان کردستان نیاز دارد که قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های آن بیشتر به بازار شناسانده شود و یکی از راه‌های تحقق این مهم برپایی نمایشگاه است.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های حمایتی هم چون سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی و مرکز خدمات سرمایه گذاری استان با تمام توان در خدمت تولید کننده و بخش صنعت هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان افزود: می‌طلبد فعالان اقتصادی بخش‌های خصوصی و دولتی هم برای معرفی استعدادها و توانمندی‌های تولیدات استان به بازارهای داخلی و خارجی نهایت همکاری را باهم داشته باشند.

ملک یادآور شد: هر چند در شرایط اقتصادی امروز کشور، تحریم‌های ظالمانه آمریکا، وجود دارد ولی تولیدکنندگان با تمام توان چرخ‌های تولید را همچنان فعال نگه داشتند و توانستند با رونق تولید و صادرات غیر نفتی این تهدید را به فرصت تبدیل کنند و این بیانگر همت والا، عزم راسخ و توانمندی و ظرفیت حوزه تولید است.

وی بر یافتن بازارهای هدف داخلی و خارجی تاکید کرد و افزود: قوانین حمایت از سرمایه گذار خارجی در مراکز خدمات سرمایه گذاری استان‌ها وابسته به سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران جزو قوانین مترقی و به روز در دنیا است.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کردستان با اشاره به اینکه مرکز خدمات سرمایه گذاری در استان‌ها به ریاست استاندار و دبیرخانه ادارات امور اقتصادی و دارایی ایجاد شده است، گفت: این مرکز حمایت خود را از امنیت سرمایه خارجی اعلام کرده است.

ملک با اشاره به اینکه به همت کارشناسان مجرب این اداره کل بسته و فرصت‌های سرمایه گذاری در استان توسط شرکت مشاور و براساس فرمت های بین المللی تدوین و تهیه شده است، تاکید کرد: تاکنون ۴۱ فرصت سرمایه گذاری در استان به دو زبان فارسی و انگلیسی آماده ارائه به سرمایه گذاران خارجی است و دفترچه فرصت‌های سرمایه گذاری استان هم با زبان کُردی تهیه شده است.

نمایشگاه رونق تولید از ۲۷ خرداد در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی کردستان در سنندج بر پا شده و تا ۳۱ خرداد هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان است.

۹۹۳۶/‌۹۱۰۲

نظر شما