شناسهٔ خبر: 33584163 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

اسلامی شدن دانشگاه‌ها/41

پایه‌های خودارزيابی اساتید تحکیم یابد

تحکیم پایه‌های خودارزيابی اساتید یکی از موضوعاتی است که مسئولان مربوط به اسلامی کردن دانشگاه‌ها باید به آن توجه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اسلامی شدن دانشگاه‌ها یکی از دغدغه‌های مهم نخبگان انقلابی است. باید جامعه علمی کشور برای رسیدن به قله‌های مدنظر در بیانیه گام دوم انقلاب، نسبت به اسلامی کردن دانشگاه‌ها بیش از گذشته فعالیت کنند.

در سلسله مطالب اسلامی شدن دانشگاه‌ها، به برخی از مؤلفه‌های یک استاد از عناصر سیاست‌های اجرایی اسلامی شدن دانشگاه‌ها پرداختیم.

در شماره قبلی گفته شد نظارت و ارزیابی اساتید دانشگاه به‌صورت مداوم یکی از موضوعاتی است که مسئولان مربوط به اسلامی کردن دانشگاه‌ها باید به آن توجه کنند.

استاد دانشگاه باید از نظر علمی به‌صورت پیوسته و مداوم مورد ارزیابی مسئولان نظارت دانشگاه قرار بگیرد و بر این اساس به او امتیازات علمی بدهند.

در این شماره به مؤلفه دیگر اساتید از عناصر سیاست‌های اجرایی اسلامی شدن دانشگاه‌ها می‌پردازیم. تحکیم پایه‌های خودارزيابی اساتید یکی از موضوعاتی است که مسئولان مربوط به اسلامی کردن دانشگاه‌ها باید به آن توجه کنند.

اعضای هیئت علمی باید در زمینه‌های مختلف علمی، عقیدتی و سیاسی بر روی خود، ارزیابی داشته باشند و این را با ثبات قدم نگه دارند. در روایات دینی ما فرموده‌اند که «حَاسِبُوا أَنْفُسَکُمْ قَبْلَ أَنْ تُحَاسَبُوا» به حساب خود برسید قبل از اینکه به حسابتان برسند.

بنابراین از اساتید دانشگاه انتظار می‌رود که نسبت به اقداماتی که در دانشگاه انجام می‌دهند واقف و به ارزیابی و نظارت خود آگاه باشند.

برنامه‌ها و اقدامات حوزه نظارتی و ارزیابی در دانشگاه‌ها باید به سمت درون‌زا کردن نظارت برود و اعضای هیئت علمی با دقت به امورات خود بپردازند و زمینه ورود حوزه‌های نظارتی را به وجود نیاورند.

انتهای پیام/4118/پ

نظر شما