شناسهٔ خبر: 33584159 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفیر سوریه در مسکو: جنگ علیه تروریسم در آخرین مرحله خود قرار دارد

تهران- ایرنا – "ریاض حداد" سفیر سوریه در مسکو چهارشنبه شب اعلام کرد: جنگ علیه تروریسم در سوریه وارد مرحله نهایی می‌شود و افراد مسلح برای انجام اقدامات تروریستی راهی کشورهای مختلف جهان می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری "اسپوتنیک روسیه"، حداد این سخنان را در نشست مقام‌های بلندپایه امنیتی دو کشور در شهر "اوفا"ی روسیه بیان کرده است.

سفیر سوریه در روسیه بر این باور است که تروریست‌هایی که در کشورش در حال جنگیدن هستند، در صورت شکست، روانه کشورهای دیگر می‌شوند.

حداد افزود: این کار پس از آن صورت می‌گیرد که این تروریست‌ها مهارت‌های جنگی و راهبردی را در سوریه آموخته‌اند.

وی گفت: تروریست‌ها از حداکثر توانایی‌های مالی و فنی برای جذب حداکثر افراد استفاده خواهند کرد و با صدور فرامینی از راه دور، در هر نقطه از جهان دست به اقدامات تروریستی خواهند زد.

سخنان حداد بدنبال حمله ارتش سوریه و جنگنده‌های روسیه به مواضع تروریست‌های مسلح در استان ادلب انجام می‌شود.

این حملات در واکنش به نقض مکرر توافق مربوط به مناطق کاهش تنش از سوی گروه‌های مسلح در حومه جنوبی ادلب و شمال استان حماه صورت گرفت.

پیش تر ترکیه از بیم گسیل شدن آوارگان این منطقه به مرزهای خود از روسیه خواسته بود مانع حمله همه جانبه ارتش سوریه به این منطقه شود و به آنکارا اجازه داده شود با کمترین هزینه گروه‌های تروریستی در این منطقه را خلع سلاح کند.

روسیه معتقد است که منطقه کاهش تنش به تروریست‌ها فرصت داده است تا حضور خود را در ادلب توسعه دهند و شرایط را پیچیده‌تر کنند.

مقامات روسیه بارها اعلام کرده‌اند که شرایط فعلی در ادلب همیشگی نخواهد بود و مسکو و دیگر متحدان سوریه چنین وضعیتی را تحمل نمی‌کنند، به همین دلیل به نفع ترکیه است که هر چه زودتر کنترل ادلب به دولت سوریه واگذار شود.

در این میان کشورهای غربی از جمله آمریکا نیز به نظاره نشسته‌اند و هر واکنشی از سوی دولت سوریه یا روسیه به تروریست‌های مستقر در ادلب را حمله به غیرنظامیان و افراد بی گناه تعبیر می‌کنند، ادعاهایی که همواره دولت دمشق و مسکو آن را بی اساس خوانده‌اند.

نظر شما