شناسهٔ خبر: 33583287 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

یک گام تا همکاری مجدد با رئیس کم‌طاقت

قمار بزرگ فرانکی در 40 سالگی

در جوار همه این دلواپسی‌ها حضور فرانک لمپارد، کنار زمین و بازگشتش به استمفورد بریج به جذابیت‌های تمام نشدنی جزیره خواهد افزود. او در هیاهوی بحران 40 سالگی دست به یک قمار بزرگ زده و موافقتش با حضور در چلسی را اعلام کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، قهرمانی در لیگ اروپا، پایان خوشی بر اولین و آخرین فصل حضور مائوریتسیو ساری در باشگاه چلسی بود. سرمربی 60 ساله‌ای که با آبی‌های لندن به سومی لیگ، دومی لیگ کاپ و قهرمانی یوروپا لیگ دست پیدا کرد و نخستین جام دوران حرفه‌ای مربیگری‌اش را به دست آورد. با این حال هم او و هم مالک روس باشگاه، رومن آبراموویچ به ادامه همکاری چندان رغبت نداشتند و همین باعث شد تا ساری به محض دریافت پیشنهاد بیانکونری دلش هوایی شود و عزم جدایی کند. طبیعتا باشگاه هم مانع او نشد و این سرمربی به عضویت یوونتوس درآمد تا چلسی در دوران محرومیت خود از جذب بازیکن به دنبال یک مربی جدید باشد. اتفاقی که طرفداران این تیم لندنی به آن خو گرفته‌اند. آبراموویچ اهل نگه داشتن یک مربی برای مدت طولانی نیست.


  میانگین حضور در چلسی، یک سال و 3 ماه

ساری پانزدهمین انتخاب چلسی از زمان حضور آبراموویچ تا به حال بوده است. 16 سال پیش او مالکیت باشگاه را به عهده گرفت و حالا به دنبال شانزدهمین انتخاب جدید برای سکانداری تیم است. البته که در این بین ری ویلکینز و استیو هالند فقط یک بار روی نیمکت نشستند و بی‌انصافی است اگر آنها را هم در این لیست جای بدهیم. مورینیو و گاس هیدینک هم در دو مقطع هدایت چلسی را به عهده داشتند و با این اوصاف رومن در این 16 سال و تا به حال، با 11 نفر مختلف کار کرده است. میانگین حضور این اشخاص روی نیمکت بازنشسته‌ها، حدود یک سال و سه ماه بوده است. مورینیو در دوره اول حضورش توانست بیش از سه سال دوام بیاورد و از این حیث او رکورددار است. 6 سال بعد این سرمربی پرتغالی بار دیگر هدایت چلسی را در دست گرفت و دو سال و نیم هدایت‌شان را برعهده داشت و در مجموع 321 بار به‌عنوان سرمربی این تیم لندنی پا به میادین مختلف گذاشت. به جز او اما همه گزینه‌ها نسخه‌شان درچند ماه تا نهایتا در دو سال پیچیده شد. کار کردن با رومن به‌شدت دشوار است و او اصلا صبر و حوصله ندارد. امثال آنچلوتی، کونته، رافا بنیتز و ویاش بوآش این مساله را به خوبی حس کرده‌اند.

 لمپارد اولین انگلیسی مورد توجه رومن آبراموویچ

نکته عجیب این است که در همه این سال‌ها و به استثنای دو بازی که هالند و ویلکینز به‌عنوان سرمربی روی نیمکت چلسی جلوس کردند هیچ وقت انتخاب‌های مالک روسی باشگاه مربیان انگلیسی نبوده‌اند. او بیش از همه ایتالیایی‌ها را دوست داشته و با 5 مربی از این کشور کار کرده است. پس از آن کشور پرتغال با دو نماینده و هلند، برزیل، اسپانیا و رژیم اشغالگر قدس یک نماینده در این 16 سال داشته‌اند. اما حالا یک گزینه بومی در آستانه سرمربیگری آبی‌ها قرار دارد. فرانک لمپارد، یکی از اسطوره‌های باشگاه است. شماره هشتی که بهترین گلزن تاریخ باشگاه هم به حساب می‌آید و خاطرات فراموش نشدنی‌ای در 13 سال حضور خود به‌عنوان بازیکن بر جا گذاشته و اکنون گزینه مورد علاقه هواداران برای ریاست امور فنی است. فرانکی در فصلی که گذشت با تیم دسته‌اولی دربی کانتی تا یک قدمی لیگ برتر هم پیشروی کرد و در رقابت‌های جام حذفی نمایش فوق‌العاده‌ای داشت ولی در هیچ‌کدام به سرانجام مورد نظر نرسید. تجربه کم او مساله‌ای است که باعث ایجاد نگرانی پیشکسوتان و کارشناسان انگلیسی شده است. لمپارد نشان داده جوهره و دیسیپلین مربیگری را دارد ولی آیا در این برهه و با حضور رئیس کم‌طاقتی چون آبراموویچ او می‌تواند به رقابت با سیتی و لیورپول فوق‌العاده آماده بپردازد؟ سوالی بزرگ و یک نگرانی به حق که باید دید تکلیفش به کجا خواهد انجامید؟

 قمار بزرگ فرانکی در 40 سالگی

در جوار همه این دلواپسی‌ها حضور فرانک لمپارد، کنار زمین و بازگشتش به استمفورد بریج به جذابیت‌های تمام نشدنی جزیره خواهد افزود. او در هیاهوی بحران 40 سالگی دست به یک قمار بزرگ زده و موافقتش با حضور در چلسی را اعلام کرده است. این‌انگیزه فراوان و علاقه به جنگ را پیش از این نیز در زمین مسابقه از آقای شماره 8 دیده بودیم و حالا به سبکی دیگر و در لباسی دیگر باید شاهدش باشیم. انگیزه‌ای که امیدواریم کور نشود.

 

* نویسنده : نوید استاد رحیمی روزنامه‌نگار

نظر شما