شناسهٔ خبر: 33583266 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی خبر داد:

مجوز تبدیل یک روستای دیگر دزفول به شهر صادر شد/منتظران دوازدهمین شهر اقماری دزفول

پاپی زاده، از موافقت کمیسیون سیاسی دفاعی دولت با تبدیل روستای منتظری به شهر منتظران خبر داد و گفت: بررسی تبدیل روستاهای بن جعفر، عدالت، انجیرک، شهیدبهشتی و انجیرک نیز در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

عباس پاپی زاده، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول، اظهار کرد: شهرستان دزفول با بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت محور و تکیه گاه شمال خوزستان و برای تبدیل به قطب ساختار اداری شمال خوزستان نیازمند شکل گیری شهرهای اقماری جدید است.

 

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، افزود: از سال ۹۲ پس از تبدیل روستای سیاه منصور به شهر و توقف تبدیل روستاها به شهر، اقدام افزایش شهرهای اقماری دزفول متوقف اما مجدد طی ماه های اخیر ۲ روستای شهی و جندی شاپور به شهر تبدیل شد.

 

وی اضافه کرد: پس از ارائه مدارک و استدلالات روستای منتظری جهت استعداد تبدیل به شهر با وجود فاکتورهای موجود، رایزنی ها و جلسات متعددی با وزیر کشور و همچنین وزیر راه برگزار شد و با مجوز تبدیل روستای منتظری به شهر منتظران در کمیسیون سیاسی دفاعی دولت موافقت و به زودی از سوی معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور به استانداری خوزستان ابلاغ می شود.

 

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی، تصریح کرد: بررسی تبدیل روستاهای بن جعفر، عدالت، انجیرک، شهید بهشتی و انجیرک نیز در حال انجام است و مستندات و شرایط تبدیل روستاها به شهر ارسال و در حال بررسی است.

 

وی ابراز کرد: تبدیل روستاهای دزفول به شهر علاوه بر ایجاد شرایط لازم برای تبدیل دزفول به قطب ساختار اداری شمال خوزستان باعث کاهش بار بودجه ای از شهرستان دزفول شده و این شهرها دارای بودجه ای جداگانه می شوند.

 

وی ادامه داد: لذا بودجه های جدید نظیر تملک دارایی ها و بودجه عمرانی به شهر دزفول افزوده می شود و همچنین پروژه های عمرانی این شهرها با افزایش درآمد حاصل از ارزش افزوده از سرعت بیشتری برخوردار خواهد شد.

 

نظر شما