شناسهٔ خبر: 33583239 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

برانکو دلایل جدایی‌اش از پرسپولیس را اعلام کرد

مشکل پول نبود اشباع شده بودم!

من چهار سال بسیار زیبا و شگفت‌آور در پرسپولیس پشت‌سر گذاشتم و عملا و تقریبا همه آنچه می‌شد را به تصاحب درآوردیم. اکنون به‌دنبال یک چالش جدید هستم تا دوباره تجربه‌اندوزی جدیدی داشته باشم.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، بعد از اعلام رسمی جدایی برانکو از پرسپولیس، خیلی‌ها دنبال مقصر و دلایل اصلی این اتفاق بودند. با این حال همان زمان در «فرهیختگان» نوشتیم ماجرا تنها به پول ختم نمی‌شود و مرد کروات تا حدی از کار در ایران اشباع شده و به‌دنبال چالش جدیدی نیز بود و به همین دلیل ترجیح داد الاهلی عربستان را انتخاب کند؛ تیمی که مشکل مالی ندارد و می‌تواند با برانکو مدعی قهرمانی در عربستان و حتی آسیا باشد.

 سرمربی کروات، دیروز مصاحبه‌ای با ورزش سه انجام داد و درباره ترک پرسپولیس نکاتی را در تایید گزارش مورد ذکر مطرح کرد. وی گفت: «آنها (مدیران الاهلی) باشگاهی بزرگ و جاه‌طلبی‌های زیادی دارند، می‌خواهند قهرمان شوند، قهرمان آسیا شوند. به این واسطه، طرفین به‌عنوان دو طرف قرارداد به‌هم نزدیک شدیم و خودم ‌انگیزه‌ای ورزشی داشتم که با آنها وارد مذاکره شوم. این مذاکره کم‌کم و آرام‌آرام به سمتی می‌رود که قطعی شود. من چهار سال بسیار زیبا و شگفت‌آور در پرسپولیس پشت‌سر گذاشتم و عملا و تقریبا همه آنچه می‌شد را به تصاحب درآوردیم. در کنار هواداران موفق شدیم در فینال لیگ قهرمانان حضور پیدا کنیم. سه جام مختلف را کسب کردیم و از نظر ورزشی به حداکثر نتایج ممکن دست یافتیم. به‌طوری‌که به‌نظرم من و پرسپولیس موفق شدیم یک دوره بسیار درخشانی را در تاریخ باشگاه و علی‌الخصوص در سابقه من، رقم بزنیم. به‌نظرم این می‌تواند جاودانه و دست نیافتنی باقی بماند. اکنون به‌دنبال یک چالش جدید هستم تا دوباره تجربه‌اندوزی جدیدی داشته باشم. عشقی که از سوی هواداران، بازیکنان و حتی رسانه‌ها با آن مواجه شدم هرگز فراموش نخواهم کرد، اما زمان آن رسیده بود که به‌دنبال مسیر جدید باشم.»

وی افزود: «دلیل اساسی من برای این تصمیم‌، احساس تعهد و مبارزه‌طلبی حرفه‌ای و در جست‌وجوی یک مکان و مسیر جدید بود و به هیچ وجه موارد و مشکلات مالی که البته وجود داشتند، نقشی در این تصمیم من ایفا نمی‌کرد. دلایل حرفه‌ای و ‌انگیزه‌های حرفه‌ای دلیل اصلی تصمیم من برای جدایی بود.»

 برانکو پیامی هم برای هوادارانی داشت که مقابل باشگاه تجمع کردند. وی گفت: «از هواداران محترم و بزرگ خواهش می‌کنم که آنها هم شروع کنند به درک‌کردن من و کسانی که حرفه‌ای به این شغل می‌پردازند، عملا زندگی ما به این سبک و سیاق است که هرگز نمی‌دانیم چه زمانی باید تصمیم بگیریم که صفحه حرفه‌ای جدید را انتخاب کنیم. به‌هیچ‌وجه جدایی من ارتباطی با اعضای هیات‌مدیره یا مدیرعامل محترم نداشته و آنها اصلا دخیل نبوده‌اند و این تصمیم شخصی من بود. از آنها درخواست می‌کنم همان حمایتی که نسبت به پرسپولیس طی چهار سال اخیر داشتند، اکنون همان حمایت را دریغ نکنند و به همان شکل ادامه دهند. پرسپولیس را بر شانه‌های خود حمل کنند، اکنون هم به همان شکل به خانه برسانند که به نتیجه برسد.»

وی با بیان اینکه امکان ندارد به پرسپولیس برگردد چراکه به مدیران الاهلی برای همکاری و عقد قرارداد رسمی قول داده است، تصریح کرد: «طبیعتا کار برای نفر بعدی راحت نخواهد بود چراکه ما استانداردهای بالایی را برای پرسپولیس شکل دادیم، ولی در ازای آن ما تیمی را به‌جا گذاشتیم که سه جام را به ارمغان آورد. اکنون یک بازیکن هم تیم قهرمان را ترک نکرده و همه در تیم می‌مانند و فصل بعد هستند. برای آینده پرسپولیس جای هیچ نگرانی نیست؛ پشت‌سر خودم یک بیابان خشک و بی‌آب و علف به‌جا نگذاشتم، بلکه تیمی را به‌جا گذاشتم که مدعی جام است و چندین جام کسب کرده و به‌راحتی می‌تواند ادامه مسیر دهد.»

نظر شما