شناسهٔ خبر: 33581853 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۳ مشکل پایتخت بررسی و راهکارهایی برای آن ارائه شد

تهران- ایرنا- ۱۳ مشکل پایتخت در استانداری تهران بررسی و راهکارهایی برای آن به تصویب رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران در حاشیه سومین نشت شورای برنامه ریزی توسعه استان تهران گفت: در سالهای گذشته اولین باری است که مسائل و مشکلات شهر تهران با حضور شهرداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی پایتخت بررسی شده است.

نعمت الله ترکی با اشاره به اهم این مصوبات ۱۳ گانهگفت: در این نشست مباحثی در خصوص مشکلات و مسائل امور زیر بنایی، فرهنگی، اجتماعی، اقصادی و حتی مشکلات مؤسسات و نهادهایی که با شهرداری تهران به مشکل برخورده اند مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: دو سال است که شهرداری تهران برای احداث بزرگراه شهید شوشتری با حوزه محیط زیست مشکل دارد که در این خصوص مقرر شد در حدود هشت و نیم کیلومتری آن تونل زیر زمینی احداث شود تا مشکلات زیست محیطی نداشته باشیم.

ترکی گفت: مقرر شد کمیته‌ای برای ساماندهی اسناد مالکیت برخی از مناطق ۲۲ گانه تهران تشکیل شود و دستگاه‌های متولی نظیر ثبت اسناد استان، مجموعه فرمانداری و دستگاه‌های متناظر آن در اسرع وقت مشکلات موجود را حل و نسبت به صدور سند مالکان اقدام کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران ادامه داد: در خصوص ساماندهی مسیر برق فشار قوی در برخی مناطق شهر تهران نظیر مناطق چهار، هشت و ۱۶ مقرر شد ما در سازمان برنامه بودجه کمیته‌ای برای ساماندهی و تأمین منابع مالی آنکه حدود ۲۵۰ میلیارد ریال است پیشنهادهایی را مطرح و گزارشات آن را احصا و به شورا ارائه دهیم.

ترکی گفت: با توجه به اینکه منطقه ۲۲ دچار مشکلات عدیده ای در زمینه فضاهای آموزشی است، هفت قطعه زمین توسط شهرداری و راه و شهرسازی تهران تا مهرماه سالجاری در اختیار آموزش و پرورش این منطقه قرار داده می‌شود و منابع آن را سازمان برنامه و بودجه استان تأمین می‌کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران ادامه داد: مدت هاست که ترمینال شرق به پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی رسیده است که در این نشست مقرر شد تا هفته دولت شهرداری نسبت به اتمام و افتتاح آن اقدام کند.

ترکی گفت: در بخش حریم راه آهن تهران-تبریز در منطقه جنوبی تهران و مناطقی که درگیر هستند نیز مقرر شد حوزه راه و شهرسازی و راه آهن بحث حریم‌های این جاده را در نظر بگیرند و شهرداری نیز همکاری لازم را در این رابطه داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از بخش‌های تأمین منابع مالی برای مدارسی که نیاز به تخریب، بازسازی و نوسازی دارند، فروش اموال مازاد است، ادامه داد: در شهر تهران زمین‌های بدون استفاده‌ای را در اختیار مجموعه آموزش و پرورش قرار گرفته که طبق قانون تبصره ۱۹ برنامه ششم مقرر شده سازمان برنامه و بودجه این کار را انجام دهند و از محل فروش این زمین‌ها منابعی را برای نوسازی و بازسازی تأمین کند.

ترکی با بیان اینکه یک شرکت فنی با تأیید برق منطقه‌ای تهران، هزینه‌های دکل های برق فشار قوی منطقه ۱۶ را برآورد کرده است که بر همین اساس ۲۵۹ میلیارد تومان بودجه برای زیرزمینی شدن این دکل‌ها نیاز است افزود: مقرر شد برای مشکل این منطقه کارگروهی متشکل از راه و شهرسازی، برق منطقه‌ای و معاون عمرانی استاندار با مدیریت سازمان برنامه و بودجه استان تهران برگزار شود.

تهرام/‏۳۰۳۶/‏۶۱۳۹

نظر شما