شناسهٔ خبر: 33580964 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیکر طلبه شهید مدافع حرم در قم تشییع شد

قم - ایرنا - پیکر مطهر تازه تفحص شده طلبه شهید حجت الاسلام محمدحسین مومنی از شهیدان مدافع حرم مطهر حضرت زینب (س)، عصر چهارشنبه بر دوش مردم شهیدپرور قم تشییع و در آرامستان بهشت معصومه (س) این شهر به خاک سپرده شد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پیکر این شهید از مسجد امام حسن عسکری (ع) به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) با حضور آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه، قشرهای مختلف مردم، طلاب حوزه های علمیه، نیروهای نظامی و انتظامی و خانواده بزرگوار این شهید تشییع شد.

مردم همراه با مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در طول مسیر با مشت های گره کرده، ندای «لبیک یا حسین (ع)، لبیک یا زینب (س)، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل» را سر می دادند و تصاویری از این شهید را با خود حمل می کردند.

پیکر مطهر این شهید پس از طواف بر گرداگرد ضریح مطهر بانوی کریمه اهل بیت (ع) و اقامه نماز توسط آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه، برای خاکسپاری در کنار همرزمانش به قطعه ۳۱ آرامستان بهشت معصومه (س) شهر مقدس قم منتقل شد.

شرکت کنندگان در این مراسم اقدامات تروریستی در جهان اسلام را محکوم کردند.

شهید حجت الاسلام محمدحسین مومنی از طلاب جامعه المصطفی العالمیه بود که ۲ سال پیش، همراه تیپ زینبیون عازم سوریه شد و در فروردین ماه سال ۱۳۹۶ به شهادت رسید و مفقودالاثر شد.

وی سال ۱۳۷۲ در خانواده‌ای مذهبی در کراچی پاکستان و در شب ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) دختر گرامی پیامبر اسلام به دنیا آمد، وی ۲ ساله بود که به همراه خانواده خود به ایران نقل مکان کرد و تا هنگام اعزام به سوریه در ایران ساکن بود.

۷۴۰۶/ ۶۱۳۳/‏

برچسب‌ها:

نظر شما