شناسهٔ خبر: 33573863 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مستند "پایان یک سکوت" به مناسبت روز جهانی بقیع+فیلم

احمد ابراهیمی، محقق و پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع) در روز ۸ شوال ۱۳۴۴ هجری قمری از سوی دشمنان کوردل، گفت: در همین راستا نزدیک به ۱۲ سال است که گروهی با عنوان «گروه مردمی بهشت بقیع» ایجاد شده و اقدامات بسیاری در جهت احیای این سند تاریخی و دفاع از کیان اسلامی صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بسیج مهندسین عمران و معماری  خبرگزاری بسیج احمد ابراهیمی، محقق و پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع) در روز ۸ شوال ۱۳۴۴ هجری قمری از سوی دشمنان کوردل، گفت: در همین راستا نزدیک به ۱۲ سال است که گروهی با عنوان «گروه مردمی بهشت بقیع» ایجاد شده و اقدامات بسیاری در جهت احیای این سند تاریخی و دفاع از کیان اسلامی صورت گرفته است.

وی افزود: طی چند سال گذشته تعداد ۳ نمایشگاه آلبوم عکس تصاویر قبل و بعد از تخریب بهشت بقیع و همین طور تصاویر اسناد تخریب قبور در فرهنگسرای اندیشه، فرهنگسرای نهج البلاغه و حوزه هنری و همین طور در شهرهای اراک و گلپایگان برپا شد.

عضو گروه مردمی بهشت بقیع با بیان این که فعالیت های تحقیقاتی پژوهشی گسترده ای نیز درباره تخریب قبور ائمه بقیع انجام شده است، بیان داشت: قریب به ۳ هزار سند از کشورهای عربستان، عراق، ترکیه، انگلیس، آلمان و دیگر کشورها مربوط به عکس العمل افراد و بزرگان نسبت به تخریب قبرستان بقیع جمع آوری شده است.

ابراهیمی ادامه داد: مهم ترین این اسناد، سندی مربوط به آقای عبدالرحیم صاحب الفصول حائری است که در سفری به عربستان و شرکت در مراسم حج، اجازه بازسازی قبرستان بقیع را از عبدالعزیز پادشاه عربستان دریافت کرده ولی متأسفانه این سند مورد توجه قرار نگرفته و عملیاتی نشده است.

وی یکی دیگر از اقدامات انجام شده را رونمایی از تصویر اصلی ضریح ائمه بقیع عنوان کرد و گفت: تصویر واقعی ضریح ائمه با پیگیری های فراوان در مونیخ آلمان کشف و در سال ۱۳۹۶ رونمایی شد.

لازم به ذکر است  این مستندها با عناوین «بهشت ماندنی است»، «پنجره های بهشت»، «پنجره فولاد بهشت» و «پایان یک سکوت» ساخته شده است که ۳ مستند پخش شده و جوایزی را نیز برده اند و آخرین مستند با عنوان «پایان یک سکوت» ساعت ۲۳:۲۵ روز سه شنبه ۲۱ خردادماه از شبکه ۳ سیما پخش گردید.

برای دریافت فیلم مستند در آپارات اینجا کلیک کنید

برای دریافت فیلم مستند در تلویبیون اینجا کلیک کنید

نظر شما