شناسهٔ خبر: 33573519 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

پوگبا واقعا خاص است؟

پل پوگبا به‌دنبال یک چالش جدید است. نه، او نمی‌خواهد ۸۹ میلیون پوندی که سه سال پیش منچستریونایتد برایش پرداخت را توجیه کند. او یک چالش می‌خواهد نه ماموریت غیرممکن.

صاحب‌خبر -

این مبارزه برای خیلی از بازیکنان دیگر مثل روملو لوکاکو هم وجود دارد که می‌خواهند یک پول هنگفت دیگر از یک تیم بزرگ دیگر جابه‌جا کنند و با کار کمتر در یک لیگ آسان‌تر دستمزد خیلی خوبی بگیرند.  او نمی‌خواهد تلاش کند منچستریونایتد را به قله فوتبال انگلیس یا حتی جمع چهار تیم برتر برگرداند. نمی‌خواهد میان بازی‌های پنجشنبه‌شب لیگ اروپا و ثبات داخلی تعادل ایجاد کند یا به اوله‌گونار سولشر کمک کند تیم جدیدی بسازد، حتی اگر بازوبند کاپیتانی را بگیرد. اینها چالش‌های مهمی هستند اما پوگبا علاقه‌ای به حل آنها ندارد.

او همین حالا یک مبارزه مهم را برده؛ گول زدن بعضی از آدم‌ها مثل اد وودوارد، مدیر اجرایی منچستریونایتد. اگر این خبر درست باشد، منچستریونایتد مایل است دستمزد هفتگی او را به ۵۰۰ هزار پوند برساند تا حفظش کند. منچستریونایتد فصل قبل ششم شد، دوباره هیچ نبرد، در حساس‌ترین مقطع کم آورد و در آخرین بازی‌اش در خانه به تیم سقوط‌کرده کاردیف باخت. کدام آدم عاقلی در چنین فصلی دستمزد یک بازیکن را ۱۰ میلیون پوند افزایش می‌دهد؟ اگر تفکر منچستریونایتد درست بود، ارزیابی پوگبا از فرم خودش را متوهمانه تلقی می‌کرد و به‌جای اینکه به حسابدار مراجعه کند، به روانشناس زنگ می‌زد. پوگبا در ژاپن به خبرنگارها گفت: «با همه این اتفاقات، بهترین فصل را در یونایتد داشتم و فکر می‌کنم وقتش رسیده باشد که به‌دنبال یک چالش جدید در جایی دیگر باشم.»

بهترین فصل؟

البته در مقایسه با فصل‌های قبلش، خیلی گزافه نگفته اما پوگبا در منچستریونایتد هیچ شباهتی به یک بازیکن ۸۹ میلیون پوندی نداشته و حالا بدون آنکه ذره‌ای استعداد از خودش بروز بدهد، هوس جای دیگری را کرده؟

مشکل پوگبا باور بیش از حد او به شهرت و محبوبیت‌اش است. همکارانش او را در تیم منتخب فصل گذشته جا دادند اما این یک اتفاق همراه با خوش‌شانسی بود.  رای‌ها زمانی گرفته شد که پوگبا روزهای اوج خود در دوران ماه عسل سولشر را سپری می‌کرد. اگر در پایان فصل رای‌گیری می‌شد، بعید بود کسی به او رای بدهد.

قطعا او در دو تیم فوق‌العاده فصل قبل، یعنی منچسترسیتی و لیورپول جایی نداشت. پوگبا در میان ۱۰ نفر اول فصل لیگ برتر از نظر گل (۱۳) و پاس گل (۹) قرار داشت اما بیش از نیمی از گل‌های او از روی نقطه پنالتی زده شد و میزان پاس‌هایش او را در میان ۸۰ نفر اول لیگ برتر قرار نمی‌دهد که برای یک هافبک خلاق در یکی از بهترین تیم‌های لیگ برتر حیرت‌انگیز است، بنابراین اعداد همه داستان را به شما نمی‌گویند.

پوگبا خارق‌العاده‌ترین پاس بلند را داد که به گل پیروزی برابر تاتنهام در ویمبلی منجر شد اما در بسیاری بازی‌های مهم دیگر تیمش برابر رقبای اصلی کم‌اثر بود و آمار بدی داشت.

پوگبا می‌خواهد با او مثل یک مورد خاص برخورد شود اما قبل از آن باید خودش ثابت کند خاص است.

در نمایی بزرگتر تنها توانایی او برای ایجاد دردسر برای منچستریونایتد باعث شده به چشم بیاید. آخرین جنجال او هم یک سفر تبلیغاتی به شرق برای آدیداس بود. یونایتد واقعا باید در این باره پرس‌و‌جو کند. اگر ارقامی که منتشر شده درست باشد، قیمت او ۱۳۳ میلیون پوند است. خیلی بعید است رئال‌مادرید چنین پولی یا چیزی نزدیک به آن را بپردازد. باورپذیرتر آن است که پوگبا در این تابستان مثل طاعون به جان منچستریونایتد بیفتد و تلاش کند با مبالغ کمتر اجازه خروج بگیرد؛ استراتژی آشنایی است که معمولا جواب می‌دهد.

اگر یونایتد پیشنهاد خوبی به پوگبا ارائه کند و او به تیم‌های دیگر نه بگوید، فصل سختی در انتظار شیاطین سرخ است و چالش جدیدی پیش روی آنان قرار می‌گیرد چون اجازه نداده‌اند «بهترین فصل» پوگبا به یک انتقال رویایی منجر شود.

تکرار داستان رونالدو در مورد پوگبا

حقه‌های کثیف رئال مادرید

منچستریونایتد خود را برای حقه‌های کثیف رئال مادرید به‌منظور درآوردن پل پوگبا از چنگش آماده می‌کند. یونایتد می‌تواند رد رئال و مدیر برنامه‌های پوگبا، مینو رایولا در اظهارات اخیر این بازیکن فرانسوی که گفته بود به دنبال چالشی جدید در جایی دیگر است را پیدا کند. باشگاه چنین تجربه‌ای را در مورد به هم زدن آرامش ستاره‌هایش دارد وقتی در سال ۲۰۰۹ کریستیانو رونالدو را از دست داد و در آخرین مورد تلاش برای جذب داوید دخئا نافرجام ماند. یونایتد می‌خواهد بازیکن ۸۹ میلیون پوندی‌اش را نگه دارد اگرچه او می‌خواهد برود اما در عمل اگر پوگبا بخواهد برود و رئال پیشنهادی در حدود ۱۵۰ میلیون پوند بدهد، وضعیت تغییر می‌کند.

گفته می‌شود اسپانیایی‌ها پیشنهاد اولیه ۹۰ میلیون پوندی خود را ارائه کرده‌اند اما این را می‌دانند که نظر منچستریونایتد خیلی بیشتر از اینها است. آنها می‌خواهند به تلاش برای جذب پوگبا ادامه دهند و اظهارات پوگبا می‌تواند به یک ماجرای داغ نقل و انتقالاتی در این تابستان بینجامد. این بازیکن ۲۶ ساله تابستان قبل هم می‌خواست به بارسلونا برود اما نه تا آنجا که علنا ابراز احساسات کند.

پوگبا اوایل فصل قبل گفت که می‌ترسد جریمه شود اگر به سوالات در مورد رضایت از حضور در یونایتد پاسخ دهد و معلوم نیست چه مجازات دیگری در انتظارش باشد اگر برای بار دوم باشگاه را برای جدایی تحت فشار بگذارد.

نظر شما