شناسهٔ خبر: 33569614 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

خلیلزاد: آمریکا به دنبال توافق صلح جامع در افغانستان است

71593

فرستاده ویژه آمریکا برای روند صلح افغانستان اظهار کرد، آمریکا به دنبال دستیابی به توافق صلح جامع با طالبان است و فقط به دنبال خروج از این کشور نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به دنبال اظهارات طالبان درباره توافق با آمریکا برای خروج نیروهای شبه‌نظامی، زلمای خلیلزاد، فرستاده ویژه آمریکا در روند صلح افغانستان در صفحه توییتر خود نوشت: همزمان با اینکه برای دور بعدی مذاکرات با طالبان آماده می‌شویم، مهم است که به یاد بیاوریم به دنبال توافق صلح جامع هستیم، نه یک توافق خروج.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، فرستاده آمریکا همچنین ساختار توافق صلح احتمالی را یادآور شد و اظهار کرد: یک توافق صلح جامع از چهار بخش مرتبط تشکیل خواهد شد؛ تضمین مقابله با تروریسم، خروج نیروها، برگزاری مذاکراتی که به سازش سیاسی بینجامد و آتش‌بس دائمی جامع.

آمریکا و طالبان چندین دور مذاکره برگزار کرده‌اند و در حال آمادگی برای دور بعدی مذاکرات هستند و پیش‌بینی می‌شود که به توافقی دست یابند. طالبان خواستار خروج نیروهای خارجی از افغانستان است و آمریکا می‌خواهد تضمینی مبنی بر عدم استفاده از افغانستان به عنوان پناهگاه تروریست‌ها دریافت کند.

سهیل شاهین، سخنگوی طالبان پیشتر گفته بود که آمریکا با خروج نیروها موافقت کرده و این تاکنون مهم‌ترین نتیجه مذاکرات بوده است.

انتهای پیام

نظر شما