شناسهٔ خبر: 33569572 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار کاشان:

تشکیل ۱۰ درصد جمعیت کاشان از روستائیان/ کاهش نرخ باروری در کاشان

کاشان - فرماندار کاشان از کاهش نرخ باروری در این شهرستان خبر داد و گفت: روستاییان ۱۰ درصد جمعیت منطقه کاشان را تشکیل می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر مرتضایی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع مسئولان شهرستان کاشان ضمن ابراز نگرانی از کاهش نرخ باروری در این شهرستان اظهار داشت: کاشان جمعیتی بالغ بر ۳۶۴ هزار نفر را در خود جای داده است که ۱۸۳ هزار نفر از آنها مرد و ۱۸۰ هزار نفر زن هستند به نحوی که ۹۰ درصد از این جمعیت ساکن شهر و تنها ۱۰ درصد جمعیت روستایی داریم.

وی از کاهش نرخ باروری در شهرستان کاشان در مقایسه با سال‌های گذشته خبر داد و افزود: لازم است تا برای افزایش باروری در شهرستان کاشان برنامه ویژه ای طراحی شود چرا که جمعیت این منطقه رو به پیری سوق پیدا کرده به نحوی که بیشترین جمعیت کاشان سنین ۳۰ تا ۳۴ سال را شامل می‌شوند.

فرماندار کاشان با بیان اینکه برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای تحکیم بنیان خانواده و فرزند آوری باید متناسب با جمعیت غالب منطقه باشد، ابراز داشت: اجرای برنامه‌های پراکنده تأثیر واقعی خود را در جامعه ندارد و بر همین اساس باید برنامه‌های آموزشی و تربیتی را به صورت مشترک و منسجم در سطح دانشگاه‌ها، ادارات، مساجد و غیره برای جامعه هدف اجرا شود.

وی با بیان اینکه فرزند موجب تحکیم روابط زوجین می‌شود، گفت: حلاوت و شیرینی فرزند از هیچ چیز بالاتر نیست اما متأسفانه فرهنگ جوامع امروزی به سمت فرزند کم نهادینه شده است و این موضوع در آینده می‌تواند موجب بروز مشکلات متعددی شود.

نظر شما