شناسهٔ خبر: 33569538 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیماران تالاسمی، چشم انتظاران همیشگی اهدای خون

مدیر عامل سازمان انتقال خون خراسان جنوبی از نیاز همیشگی بیماران تالاسمی به تزریق خون تازه خبر داد.

صاحب‌خبر -

عاملی مدیر عامل  سازمان انتقال خون  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،گفت: بیماری تالاسمی نوعی اختلال ژنتیکی مادرزادی می‌باشد و در صورت تشخیص تالاسمی ماژور، فرد برای ادامه‌ی حیات به طور مداوم نیاز به تزریق خون تازه دارد.

وی افزود: در حال حاضر تعداد ۱۲۰ بیمار تالاسمی در استان گزارش شده است که حدود ۱۹ درصد از خون‌های اهدایی توسط مردم، به این بیماران تزریق می‌شود.

عاملی با توجه به فاکتور تازه بودن خون مورد نیاز این بیماران تاکید کرد: خون تزریقی به بیماران تالاسمی باید تنها کمتر از ۵ روز از زمان اهداء آن گذشته باشد و به همین منظور از مردم خواست در همه حال به فکرنیاز این بیماران باشند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون بیان کرد:با توجه به حساسیت زیاد و نیاز حجمی بالا به خون در این بیماران هنگام خونگیری از کیسه‌های فیلتر دار مخصوص استفاده می‌شود.

وی در خصوص شرایط اهدای خون گفت:شرط سنی ۱۸ تا ۶۵ سال، عدم استفاده‌ی از دارویی خاص وقرار داشتن در صحت کامل جزو شروط اصلی اهداء می‌باشد.

عاملی، همراه داشتن کارت ملی را ضروری دانست و گفت: افراد داوطلب پس از معاینه توسط پزشک حاضر در محل می‌توانند نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

انتهای پیام / ط ا

وجود ۱۲۰ بیمار تالاسمی در استان

نظر شما