شناسهٔ خبر: 33569479 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

نصب پله‌برقی‌ها و هواسازهای ایستگاه مترو امام حسین به پایان رسید

همشهری‌آنلاین: مدیرعامل شرکت مترو گفت: نصب ۴ عدد پله‌برقی و سه هواساز داخل ایستگاه امام حسین (ع) در بخش جنوبی خط ۶ مترو تکمیل شده است.

صاحب‌خبر -

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، با اعلام این خبر که در صورت تامین منابع مالی ایستگاه میدان امام حسین (ع) طی چند ماه آینده راه‌اندازی و به مدار بهره‌برداری وارد می شود، گفت: این ایستگاه در بخش جنوبی خط ۶ مترو حدفاصل دولت آباد تا میدان ولی عصر(عج) قرار دارد که نصب ۴ عدد پله‌برقی و سه هواساز داخل ایستگاه نیز تکمیل شده است.

 به گزارش شهرنوشت به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، علی امام، مدیرعامل این شرکت به همراه مجری، مدیران اجرایی و فنی خط ۶  و همچنین پیمانکار این پروژه از روند پیشرفت پروژه ایستگاه تقاطعی میدان امام حسین (ع) (تقاطع بین خطوط ۲ و ۶) بازدید کرده و از نزدیک در جریان روند تکمیل این پروژه قرار گرفت.

او با اشاره به این‌که ایستگاه میدان امام حسین (ع) با خط ۲ تقاطع دارد، تصریح کرد: با راه‌اندازی این ایستگاه،  انتقال و جابه‌جایی مسافران جنوب شرقی تهران با خط ۲ به سهولت انجام خواهد شد بنابراین در این جلسه مقرر شد تا با تزریق بودجه  و تسریع در روند تکمیل ایستگاه؛ اقدامات لازم برای بهره‌برداری از مجموعه تا دو ماه آینده فراهم شود.

مدیرعامل شرکت مترو گفت: این ایستگاه بیش از ۹۸ درصد  پیشرفت فیزیکی و ساختمانی دارد. با تامین منابع مالی بخش تجهیزاتی شامل سیگنالینگ (سیستم کنترل اتوماتیک قطار)، سیستم تهویه، نصب هواساز و هواکش، پست‌های برق و سیستم مخابراتی و کابل کشی نیز به زودی تکمیل خواهد شد.

امام با اشاره به این‌که با راه‌اندازی این ایستگاه تبادل مسافر بین خطوط ۲ و ۶ انجام می‌شود، تصریح کرد: شهروندان جنوب شرقی تهران علاوه بر ایستگاه شهدا که با خط ۴ تقاطع دارد، می‌توانند از طریق ایستگاه تقاطعی امام حسین (ع) به خط ۲ مترو نیز دسترسی یابند.

بازدید و رصد هفتگی مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) از این ایستگاه، برای پیشرفت سریع عملیات اجرایی به‌طور مستمر انجام می‌شود.

نظر شما