شناسهٔ خبر: 33569388 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بریز و بپاش ترامپ برای مراسم روز استقلال آمریکا/ مانور ایرفورس وان بر فراز واشنگتن

رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد به تقلید از جشن‌های روز ملی فرانسه موسوم به جشن‌های «باستیل» مراسم پرواز هواپیما‌ها در واشنگتن را اجرا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نظر دارد همزمان با مراسم روز استقلال آمریکا در چهارم ژوئیه، دستور پرواز هواپیما‌های نظامی این کشور و همچنین هواپیمای ایرفورس وان [ویژه رئیس جمهور آمریکا] بر فراز نشنال مال [پارک مرکزی واشنگتن] را صادر کند.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از سه مقام کاخ‌سفید اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد به تقلید از جشن‌های روز ملی فرانسه موسوم به جشن‌های باستیل، مراسم پرواز هواپیما‌ها را در واشنگتن اجرا کند. او در جشن باستیل سال ۲۰۱۷ در فرانسه حضور داشت و به اجرای این طرح در روز استقلال آمریکا علاقمند است. ایرفورس وان در این پرواز نمایشی حامل ترامپ نخواهد بود.

این روزنامه آمریکایی در ماه مه گزارش داد ترامپ قصد دارد همزمان با روز استقلال آمریکا در مراسمی تحت عنوان «سلام به آمریکا» در مرکز یادبود لینکلن سخنرانی کند.

همچنین تصمیم انجام اقدامات پرهزینه دیگر از جمله نصب تجهیزات الکترونیکی برای بهتر برگزار شدن این مراسم اتخاذ شده است.

در همین حال، دموکرات‌ها نسبت به هزینه بالای برگزاری چنین مراسمی ابراز نگرانی کرده‌اند. حتی برخی سناتور‌های دموکرات‌ از جمله تام یودال، پاتریک لی و کریس فون هولن با ارسال نامه‌ای به دیوید برنهاردت، وزیر کشور خواستار کنترل امور و جلوگیری از انجام جزئیات اضافی شدند.

تاکنون به بودجه و هزینه‌های برگزاری مراسم روز استقلال آمریکا اشاره‌ای نشده است. این در حالی است که هزینه ۷.۳ میلیون دلاری برگزاری مراسم تحلیف ترامپ در سال ۲۰۱۷ هنوز به خزانه آمریکا بازپرداخت نشده است.

ترامپ همچنین برگزاری مراسم رژه نظامی برای بزرگداشت کهنه سربازان ارتش آمریکا و سالگرد جنگ جهانی اول پس از سفر به فرانسه را پیشنهاد داده است که گفته می‌شود اجرای آن برای ۱۰ نوامبر سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شود.

پیش از این، گروهی از فعالان و مخالفان سیاست‌های دونالد ترامپ اعلام کردند در حال برنامه‌ریزی برای به پرواز درآوردن بالون شش متری بچه ترامپ همزمان با سخنرانی او در روز استقلال آمریکا در چهارم ژوئیه هستند.

انتهای پیام/

نظر شما