شناسهٔ خبر: 33568492 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حناچی:‌ هر ۲ هفته یک پروژه را در تهران افتتاح می کنیم

تهران- ایرنا- پیروز حناچی شهردار تهران گفت: از این پس هر ۲ هفته یک پروژه در تهران افتتاح می شود تا در نتیجه بهره برداری از آنها امید و نشاط به شهر بازگردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران وی در بیست و ششمین جلسه شورای معاونان، مشاوران و شهرداران مناطق افزود: افتتاح مسیر دسترسی جدید به ولنجک و موزه دکتر حبیبی در منطقه یک، بهره برداری از باغ «عبقری» در منطقه ۲ و انجام اقداماتی در محدوده شیرخوارگاه آمنه در منطقه سه به منظور ارائه خدمات اجتماعی از جمله پروژه‌هایی است که در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.
وی اضافه کرد: همچنین در منطقه ۱۳ افتتاح موزه نیروی هوایی و موزه هشت سال دفاع مقدس در دست اقدام است، علاوه بر آن موانع پروژه شهدای مشروطه در این منطقه برداشته شده و باید هر چه زودتر فعال شود.

شهردار تهران ادامه داد: در منطقه ۱۲ نیز پروژه ضلع شمالی ساختمان‌های دارایی و زیرگذر گلوبندک در دست اجراست که تقریباً اقدامات عملیاتی این پروژه انجام شده و در آستانه افتتاح قرار دارد.

به گفته وی افتتاح پروژه باغ پرندگان در منطقه ۴ و بهره برداری از خانه‌های مرمت شده برای تبدیل به فضاهای اقتصادی در منطقه ۶ از دیگر برنامه‌های شهرداری تهران است.

اتصال ایران مال به مترو
حناچی اتصال مجتمع «ایران مال» به مترو را از راهبردهای اصلی شهرداری ذکر و خاطرنشان کرد: این، باری است که به منطقه ۲۲ تحمیل شده و باید در شبکه حمل و نقل عمومی پخش شود.

وی با بیان اینکه در منطقه ۱۸ نیز با حمایت از خیرین باید احداث بیمارستان عظیم کودکان دنبال شود گفت: پروژه زیرگذر استاد معین در منطقه ۹ در آینده افتتاح خواهد شد.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط خیابان‌هایی که به گذر و پیاده راه تبدیل می‌شوند عنوان کرد: محورهایی که گذر می‌شوند باید در طرح تفصیلی باشند و مصوبه‌های آن از پیش اخذ شود؛ این دست از پروژه‌ها را نباید سلیقه‌ای و بدون مطالعه انجام داد.
وی با اشاره به توسعه مسیر دوچرخه در منطقه ۱۰ گفت: برای آنکه انجام این نوع طرح‌ها نارضایتی ایجاد نکند، توسعه مسیرهای دوچرخه باید از معابری آغاز شود که حجم خودروهای پارک شده در آنها کمتر است؛ مانند نبش خیابان انقلاب که تراکم برای پارک خودرو کم است.

پیاده راه حق مردم است

حناچی با تاکید بر جلوگیری از تصرف پیاده روها توسط کارگاه‌های عمرانی عنوان کرد: پیاده رو حق مردم است و آنها که ساخت و ساز می‌کنند باید مسیر عبور امن را برای عابران پیاده فراهم کنند زیرا اگر اتفاقی برای شهروندی به دلیل نبود مسیر پیاده حادث شود، مسئولیت آن با ما است.

وی در ادامه با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور در شرایط فعلی چندان مساعد نیست و شهرداری هم با وجود استقلال از دولت، از این شرایط تأثیر می‌پذیرد اظهارداشت: البته با وجود اینکه این وضعیت نامناسب است، می‌تواند فرصتی برای رشد کشور باشد.
شهردار تهران با تاکید بر ضرورت خدمات رسانی بهتر به مردم در شرایط سخت اقتصادی اظهارداشت: باید شرایط زندگی را در وضعیت فعلی برای مردم راحت تر کنیم.

تهرام/‏۹۳۵۳/‏‬ ۱۰۰۸

نظر شما