شناسهٔ خبر: 33562305 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیامک‌های ارسالی قطع یارانه کلاهبرداری است

سرهنگ آدینه لو گفت: اخیراً تعدادی از شهروندان با شکایت کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب پیرو دریافت پبامک قطع یارانه به این پلیس مراجعه نموده‌اند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سرهنگ دوم محمدعلی آدینه لو رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: اخیراً افراد سودجو با ارسال پیامک به قربانیان تحت عنوان رایانه شما قطع شد آن‌ها را به لینکی هدایت کرده و اقدام به دریافت اطلاعات کارت بانکی شامل: شماره کارت، شماره حساب، رمز دوم، تاریخ انقضاء کارت و cvv۲ را می‌کند و با این ترفند اقدام به کلاهبرداری می‌نمایند.

وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه پلیس فتا بار‌ها در خصوص این شگر کلاهبرداری به‌شهروندان از طریق رسانه‌های گروهی و خبرگزاری‌ها اطلاع رسانی کرده است، ولی همچنان شاهد فریب مردم و گرفتار شدن در دام کلاهبرداران به بهانه قطع یارانه هستیم.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه شهروندان مراقب کلاهبرداری مجرمان از طریق درگاه‌های جعلی بانکی "فیشینگ" باشند، افزود: شهروندان باید دقت داشته باشند که به لینک‌هایی که از طریق پیامک یا شبکه‌های اجتماعی برای آن‌ها ارسال می‌شود اعتماد نکنند و در آدرس صفحات درگاه‌های بانکی به آدرس صفحه و لزوما آدرس https:\\shaparak.ir دقت نموده و وجود هر گونه آدرس دیگری نشان دهنده جعلی و کلاهبرداری بودن موضوع می‌باشد.

وی تاکید کرد: هیچ‌گاه از سوی سازمان هدف مندی یارانه‌ها پیامکی مبنی بر قطع شدن یارانه‌ها ارسال نمی‌شود و در صورت قطع یارانه، فرد باید حضوری برای پیگیری موضوع به سازمان هدفمندی یارانه‌ها مراجعه نماید و هیچ وجهی برای برقراری یارانه مجدد درخواست نمی‌شود.

سرهنگ آدینه‌لو گفت: با وصول این پروند‌ها مراتب بصورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفته و اقدامات لازم برای شناسایی متهمین انجام و اقدامات تکمیلی جهت دستگیری متهمین ادامه دارد.

رئیس پلیس فتا زنجان در پایان گفت: هموطنان در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و نشانی www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی پلیس فتا اطلاع دهند.
 
انتهای پیام/ن
 
 

هشدار پلیس فتا به شهروندان

نظر شما