شناسهٔ خبر: 33562184 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

زمان تکمیل کابینه عراق

«فالح الفیاض» مشاور امنیت ملی عراق سه‌شنبه شب تاکید کرد که بغداد همچنان با فساد مبارزه می‌کند و بغداد در مسئولیت‌هایش جدی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، «فالح الفیاض» مشاور امنیت ملی عراق سه‌شنبه شب تاکید کرد که بغداد همچنان با فساد مبارزه می‌کند و بغداد در مسئولیت‌هایش جدی است.

رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق که با شبکه خبری روسیاالیوم گفت‌وگو می‌کرد، افزود: «الحشد الشعبی از نیروهای مسلح عراق و منطقه در برابر چالش‌های بزرگ حمایت می‌کند».

فاالح الفیاض گفت که «هیچ دسته‌بندی در داخل سازمان الحشد الشعبی وجود ندارد و هر اقدام مسلحانه غیرقانونی را الحشد محکوم می‌کند».

وی اظهار داشت که «عراق به هماهنگی امنیتی با سوریه ادامه می‌دهد و ما با دولت این کشور به صورت رسمی تعامل خواهیم کرد».

مشاور امنیت ملی عراق تاکید کرد که آنچه این کشور را تهدید می‌کند، وجود داعش در مرزهای این کشور و درگیری بین گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه»(قسد) و ترکیه است.

مشاور امنیت ملی عراق در پی هشدارهای جریان‌های داخلی این کشور به دولت درباره خالی ماندن برخی پست‌های وزارتی گفت که «به اعتقاد من، همه پست‌های دولت تا دو هفته دیگر تکمیل خواهد شد».

وی تاکید کرد که بغداد به رایزنی‌های خود با آمریکا و ایران برای انتقال پیام‌‌ با هدف تنش‌زدایی و نه میانجی‌گری ادامه خواهد داد.

«مقتدی صدر» رئیس جریان صدر عراق برای تکمیل فرآیند تشکیل کابینه عبدالمهدی مهلت ۱۰ روزه تعیین کرد. رئیس جریان صدر عراق به عادل عبدالمهدی ۱۰ روز فرصت داد تا تشکیل کابینه خود را تکمیل کند.

از سوی دیگر، «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق به گروه‌های سیاسی و فراکسیون‌های پارلمانی تا بیستم ماه جاری میلادی مهلت داده است تا اسامی نامزدهای خود برای تصدی چهار پست وزارتی باقی‌مانده را ارائه کنند.

نظر شما