شناسهٔ خبر: 33562174 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

برخی نفرات مستثنی هستند؛

علی‌آبادی: نمی‌توان منکر برگزاری رقابت انتخابی در کشتی فرنگی شد

دارنده مدال نقره کشتی فرنگی المپیک ۱۹۷۲ مونیخ معتقد است به هیچ عنوان نمی‌توان منکر برگزاری رقابت‌های انتخابی شد و این میدان باید همواره برای مدعیان مهیا باشد.

صاحب‌خبر -

«رحیم علی آبادی» عضو شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی با تاکید بر برگزاری رقابتهای انتخابی تیم ملی به خبرنگار مهر گفت: طبیعتاً محمد بنا به عنوان سرمربی و همکارانش در کادر فنی بهترین شناخت را از اردونشینان تیم ملی دارند اما این موضوع توجیه خوبی برای عدم برگزاری رقابتهای انتخابی نیست.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین مزایای برگزاری رقابتهای انتخابی، میدان دادن به فرنگی‌کاران جوان و مستعدی است که سالهاست در استان‌های خود تمرین می‌کنند و به دنبال میدانی برای اثبات توانایی و شایستگی خود هستند. در نتیجه اگر این کشتی گیران با عدم توجه از سوی کادر فنی مواجه شوند و امید حضور در رقابتهای انتخابی و اردوی تیم ملی را از دست دهند، در نهایت ضربه اصلی به کشتی وارد می‌شود.

پیشکسوت کشتی کشورمان ادامه داد: به موازات برگزاری رقابتهای انتخابی، برخی از کشتی‌گیران هستند که استثنا محسوب شده و کادر فنی می‌تواند با توجه به نیاز تیم و همچنین وضعیت برخی اوزان از آنان به طور مستقیم در ترکیب استفاده کنند؛ اما این مساله نباید شامل تمامی اوزان و تمامی فرنگی‌کاران مورد نظر کادر فنی در تیم ملی شود.

علی آبادی خاطر نشان کرد: کادر فنی تیم ملی باید به این نکته توجه کند که هیچ حقی از کسی ضایع نشود و شایسته‌ترین کشتی‌گیران بتوانند با گذر از فیلتر انتخابی و جلب نظر کادر فنی به ترکیب تیم ملی برسند. کشورهای بزرگ و نامدار کشتی هم همواره بر رقابتهای انتخابی تاکید دارند. مثلاً کشوری مثل روسیه هم به رغم ترافیک نفرات برتر و توانمند در تمامی اوزان، باز هم به برگزاری رقابتهای انتخابی احترام می‌گذارد و حتی ستاره‌های خود را هم در این میدان محک می‌زند.

وی در پایان گفت: برگزاری رقابتهای انتخابی، تضمین آینده کشتی است و به هیچ عنوان نمی‌توان قاطعانه منکر این فرایند شد.

نظر شما