شناسهٔ خبر: 33561459 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

آذین با آنا مطرح کرد:

شتاب دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق کارآفرینی با رویکرد صنعتی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: دانشگاه‌های نسل امروز، دانشگاه‌های کارآفرین و مهارت‌آفرین هستند و دانشگاه آزاد اسلامی در اصفهان هم چنین رویکردی دارد.

صاحب‌خبر -

احمد آذین در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا با توجه به دغدغه‌ها و تأکید رهبر معظم انقلاب در ارتباط دانشگاه و صنعت اظهار کرد: بحث ارتباط دانشگاه و صنعت همواره از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بوده و در صحبت‌های اخیری که ایشان در جمع استادان و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها داشتند، به نکته ظریفی اشاره کرده و گفتند که دانشگاه قوه عاقله کشور و جامعه است؛ یعنی اینکه حضرت آقا از مدیران و مسئولان دولتی، کشوری، لشکری، انتظامی و ... انتظار دارند که برای حل مشکلات به دانشگاه‌ها رجوع کنند.

وی اضافه کرد: امروزه فصل، فصل رجوع مدیران به دانشگاه‌ها است و دانشگاه‌ها به‌عنوان قوه عاقله و قوه تمییز خوب از بد می‌توانند راهکار ارائه کنند. در هیچ دوره‌ای سراغ نداریم که چنین ارتباطی بین حوزه‌های اجتماعی، فکری، فرهنگی و سیاسی با دانشگاه‌ها داشته باشیم؛ به‌ویژه دانشگاه آزاد اسلامی از زمان گفتمان جدیدی که به‌واسطه دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی حاکم شده، دغدغه اصلی مسئولان ستادی این دانشگاه تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: در استان اصفهان در بحث ارتباط دانشگاه با صنعت، این واحد دانشگاهی با بسیاری از صنایع بزرگ و پایه‌ای مانند فولاد مبارکه، صنعت راه‌آهن و صنایع ظریف و پایه‌ای مثل چینی‌آلات همجوار است.

آذین تأکید کرد: از دانشگاهیان انتظار داشتیم تا ارتباط خود را با بدنه صنعت بیشتر کنند و در راستای پیشرفت صنعت راهکارهای خود را ارائه کنند، مدیران صنعت هم مراجعات خوبی به دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان داشته‌اند.

وی مطرح کرد: اخیراً دکتر طهرانچی تفاهم‌نامه‌ای با مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان و اتاق صنعت، تجارت و معدن منعقد کرد تا استان اصفهان بتواند در مسیر گسترش ارتباط صنعت و با دانشگاه فعال‌تر گام بردارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان یادآور شد: اقدام قابل‌توجه دیگری که در استان اصفهان در بحث طرح دانشگاه جوار صنعت صورت گرفت، راه‌اندازی دانشگاه در شهر دهق در کنار صنعت نساجی بود که یکی از صنایع پایه‌ای کشور است و با هدف یادگیری مهارت برای دانشجویان همزمان با آموزش این اقدام انجام شد.

آذین متذکر شد: دانشگاه‌های نسل امروز، دانشگاه‌های کارآفرین و مهارت‌آفرین هستند و باید در کشور به این سمت حرکت کنیم. دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان شتاب خیلی خوبی در این مسیر در پیش گرفته تا صرفاً مسائل آموزشی و آموزش‌محور برای دانشجو مورد تأکید نباشد.

وی درباره راهکارهای دانشگاه برای حل مشکلات صنعت به آنا گفت: برای نمونه می‌توان به ایجاد دانشگاه در جوار صنعت و مدرسه عالی مهارت اشاره کرد. برای راه‌اندازی مدرسه عالی مهارت باید رشته‌های مهندسی و پایه ایران مدنظر قرار گیرد و نیازمند مباحث و مشاوره‌های صنعتی است که هم‌افزایی بیشتر با مراجع پایه‌ای از جمله ذوب‌آهن، فولاد مبارکه، صنعت برق و صنایعی از این دست باید برقرار شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان درباره انتظار دانشگاه از صنعت نیز بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی انتظار دارد صنعت به این باور برسد که ظرفیت بسیار بالا و آماده به فعل در این دانشگاه وجود دارد.

آذین افزود: برای شکل‌گیری باور تعامل مثبت دانشگاه آزاد با صنعت نیاز به حرکت دوسویه از جانب صنعت و دانشگاه آزاد اسلامی هستیم که با نمایش قابلیت‌های خودش می‌تواند جاذبه‌های لازم را ایجاد کند که مدیران صنعت را به‌سوی این دانشگاه جذب کند؛ البته در مدیریت جدید تمایلات بین مدیران صنعت برای ایجاد ارتباط و علاقه به دانشگاه آزاد اسلامی مضاعف شده و در خیلی از جاها محقق شده است.

وی تبیین کرد: باید صنعت به این باور برسد که دانشگاه آزاد اسلامی متکی به مردم بوده و متکی به هیچ بودجه دولتی نیست، در دل محدودیت و محرومیت رشد کرده و توانایی حل معضلات و مشکلات جامعه صنعت را دارد. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در حوزه مهارت‌های ورزشی، این دانشگاه همواره از دانشگاه‌های مطرح در حوزه‌های تربیت‌بدنی است.

آذین عنوان کرد: در بحث مدارس تخصصی طرح‌هایی در راستای پیشرفت مدارس تخصصی داریم که در زمان مقتضی اجرایی خواهیم کرد؛ البته مقرر شده این طرح‌ها را به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ارائه کنیم تا نظر تخصصی دانشگاهیان را در این زمینه جویا شویم.

انتهای پیام/4078/4121/

نظر شما