شناسهٔ خبر: 33561437 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کاهش مصرف مواد مخدر را با آموزش صحیح رقم بزنیم

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: با آموزش صحیح و فرهنگ‌سازی می‌توانیم مصرف مواد مخدر در جامعه را کاهش دهیم.

صاحب‌خبر -

حامد آجرلو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: برای کاهش مصرف مواد مخدر و مبارزه با پدیده شوم اعتیاد باید به بحث پیشگیری توجه ویژه‌ای کرد که آموزش صحیح می‌تواند مهم‌ترین عامل در پیشگیری و کاهش گرایش به مصرف مواد مخدر به حساب آید.

وی تصریح کرد: رفع معضل اعتیاد همت همه نهادهای اجرایی را می‌طلبد که جهت رفع این مشکل در جامعه نیاز است تا همه مسئولین ذی‌ربط و دستگاه‌های مربوطه در این حوزه تلاش کنند و این کار نیازمند کار فرهنگی و اجتماعی بیشتر در حوزه آموزش و پیشگیری است.

عضو شورای اسلامی شهر اراک در ادامه به بحث تبلیغات مثبت و نقش آن در کاهش جرم و جنایت اشاره و بیان داشت: تبلیغات یکی از ابزارهای پیشگیری در جامعه به شمار می‌آید به‌طوری که در زمان حاضر تأثیر یک فیلم یا یک کلیپ تبلیغاتی به‌مراتب بیشتر از صدها سخنرانی و همایش است.

آجرلو در ادامه به فروش مواد مخدر در سطح وسیع به‌صورت آنلاین و اینترنتی اشاره و بیان داشت امروزه با توجه به گسترش فضای مجازی و استفاده بسیار زیاد نوجوانان و جوانان از این فضا، سوداگران مرگ به سوءاستفاده از این موقعیت پرداخته و فروش مواد مخدر به این‌صورت رواج وسیعی پیدا کرده است.

وی در این زمینه خواهان مراقبت بیشتر خانواده‌ها از فرزندان خود و مبارزه وسیع‌تر مسئولین مربوطه با فروش گسترده مواد مخدر در دنیای مجازی را خواستار شد.

انتهای پیام/

نظر شما