شناسهٔ خبر: 33561390 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

پالیزدار به آنا خبر داد:

شورای راهبردی بنیاد سعدی سیاستگذار آموزش زبان فارسی

معاون امور بین‌الملل بنیاد سعدی گفت: نتایج جلسات شورای راهبردی بنیاد سعدی سیاست‌ها و راهبردهای آموزش زبان فارسی در خارج از ایران را مشخص می‌کند.

صاحب‌خبر -

فرهاد پالیزدار در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره چگونگی برگزاری جلسات شورای راهبردی در بنیاد سعدی گفت: شورای راهبردی تقریباً از اوایل تأسیس بنیاد سعدی به دستور آقای غلامعلی حدادعادل رئیس بنیاد سعدی از طرف معاونت بین‌الملل تشکیل شد تا برای هر منطقه و کشوری که قصد فعالیت در آن را داریم راهبردهای اصلی و سیاست‌های فعالیت‌های خودمان را در چارچوب‌های بهتری تدوین و اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه تشکیل شورای راهبردی برای استفاده از نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران است، عنوان کرد: این کارگروه با دعوت از کارشناسان وزارت خارجه، سفرای ایران در کشورهای مختلف، رایزنان فرهنگی ایرانی و اساتیدی که از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعزام شدند و سابقه تدریس در خارج از کشور دارند و کارشناسان خود بنیاد طی جلسات متعدد بحث و تبادل نظر می‌کنند. نتایج این جلسات راهبردهای اساسی بنیاد سعدی را برای کار در کشورهای مختلف را شکل می‌دهد.

معاونت امور بین‌الملل بنیاد سعدی گفت: این شورا جهان را به 10 منطقه تقسیم کرده و برای هرکدام از مناطق با توجه به فرصت‌ها و تهدیدها، نقاط قوت و ضعف راهبردها و سیاست‌های مشخصی را ترسیم می‌کند.

پالیزدار برخی کشورها را داری جایگاه ویژه دانست و افزود: برای برخی از کشورهای مهم یک شورای راهبردی خاص تشکیل دادیم، کشورهایی مثل هند، ترکیه پاکستان و از جمله مصر که شورای راهبردی آن را در همین چند روز برگزار کردیم. با برگزاری این جلسات و شنیدن گزارش متخصصان راه‌های تقویت کرسی‌های زبان فارسی و ارتقاء کیفیت آموزش را بررسی می‌کنیم تا برای دوره‌های آینده مؤثرتر و بهتر عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: جلسات شورای راهبردی برای هر منطقه و کشوری در سال حداقل یک جلسه و در برخی موارد چند جلسه تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/4072/4028/

نظر شما