شناسهٔ خبر: 33559876 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اخذ مجوز صادرات سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی از جنوب کرمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: در سال جاری با پیگیری‌های سازمان جهاد کشاورزی و تعامل دستگاه‌های اجرایی جنوب کرمان، موفق به اخذ مجوز صادرات سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی شدیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، سعید برخوری سه‌شنبه شب در نشست خبری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: به‌زودی پنج مرکز لجستیک بار در شهرستان جیرفت و  شهرستان‌های جنوبی راه‌اندازی می‌شود و تدابیر لازم برای صادرات محصولات کشاورزی اندیشیده شده است.

وی تصریح کرد: در این مراکز محصولات کشاورزی سورت و لیبل‌گذاری شده و با برند مشخص به بازارهای داخلی و خارجی  صادر می‌شود که همکاری خوبی در این خصوص با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت پذیرفته است و مجوز صادرات سیب‌زمینی صادر شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بیان داشت: امسال با وجود اقدامات و نشست‌های متعدد با استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی توانستیم زمینه فروش بسیار خوبی در حوزه محصولات پیاز و سیب زمینی داشته باشیم.

برخوری خاطرنشان کرد: در سال جاری با پیگیری‌های سازمان جهاد کشاورزی و تعامل دستگاه‌های اجرایی جنوب کرمان، موفق به اخذ مجوز صادرات سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی شدیم و به‌منظور صادرات محصولات، باید اقدامات لازم توسط دستگاه‌های مرتبط با بخش کشاورزی انجام گیرد و زیرساخت‌های این حوزه ایجاد شود .

وی اضافه کرد: صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی تنها راه حل منطقه جنوب کرمان نیست و باید برای فروش محصولات کشاورزی با توجه به کیفیت محصولات کشاورزی این منطقه برنامه‌ریزی صورت گیرد.

برخوری ابراز داشت:  یکی از اقدامات جهاد کشاورزی در این منطقه ایجاد شرایط مناسب برای تولید محصول ارگانیک و سالم است که در سطح کشور از رتبه بالایی در این خصوص برخوردار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان یادآور شد: از مجموع قیمت پرداختی مصرف کنندگان تنها 23 درصد سهم کشاورز است ما به دنبال افزایش سهم کشاورزان هستیم و خوشبختانه محصولات کشاورزی جنوب کرمان فاقد سم و کودهای شیمیایی زیاد هستند.

انتهای پیام/۲۶۵۵/ق

نظر شما