شناسهٔ خبر: 33558821 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیرکل حزب اراده ملت ایران :اصرار داریم انتخابات حزبی باشد

تهران- ایرنا-دبیرکل حزب اراده ملت ایران (حاما) گفت: وقتی اصرار داریم انتخابات باید حزبی باشد برای تحقق این نوع از خروجی است، به گونه‌ای که هم ارکان حزب عملکرد نماینده را پایش و بررسی کنند و هم خود نماینده به صورت مرتب و نهادینه به حزب گزارش دهد. بحث مسئولیت پذیری، پاسخگویی و کارآمدی یک حزب باعث تقویت پایه‌های تحزب در کشور و موجب جلب اعتماد مردم می‌شود.

صاحب‌خبر -

سومین مجمع عمومی حزب اراده ملت ایران (حاما)، شعبه تهران برگزار و ۲۰ نفر به عنوان اعضای شورای مرکزی شعبه تهران انتخاب و معرفی شدند.

احمد حکیمی پور سومین مجمع عمومی حزب اراده ملت ایران (حاما)، شعبه تهران افزود: در دوره‌های بعد باید تلاش کنیم از طریق حزب افراد بیشتری را راهی مجلس کنیم، از جوانان مستعد و توانمند حزب در انتخابات حمایت کنیم و کرسی‌های بیشتری را تصاحب کنیم، لذا حزب اراده ملت ایران در انتخابات آینده اعضای بیشتری را کاندیدا خواهد کرد.

اعضای هر حزب که به عنوان نماینده در مجلس شورای اسلامی حضور دارند قائدتا باید در فواصل مشخص در حزب حاضر شده و گزارشی از عملکرد خود را به سمع اعضای حزب برسانند بر این اساس از آقای بیمقدار به عنوان عضو حزب اراده ملت دعوت کردیم در این مکان حاضر شوند و عملکرد خود در دوره نمایندگی را تشریح کنند، امیدوارم این کار حزب ما و گزارش نماینده حزب در مجلس به رویه‌ای برای دیگر احزاب تبدیل شود.

حکیمی پور با بیان اینکه جای بسی افتخار است که یکی از اعضای حزب ما در مجلس شورای اسلامی، به اصول حزبی پایبند است، یادآور شد: به عنوان دبیرکل این حزب، در یک تحقیق میدانی به این نتیجه رسیدم که نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی نزد مردم از احترام و حمایت زیادی برخوردار است.

عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان افزود: اگر در جایی کاندیدا نداشته باشیم، از یک کاندیدای اصلاح طلب دیگر حمایت خواهیم کرد، به این شرط که در یک حزب اصلاح طلب عضویت داشته باشد.

حکیمی پور خاطرنشان کرد: ما نمی‌پذیریم کاندیدای غیر حزبی در لیست حزبی قرار گیرد و پس از پیروزی هیچ تعهد و پاسگویی به حامیان خود نداشته باشند. ما حزب معرفی کننده را می‌شناسیم، در نتیجه اگر لیستی از طرف مجموعه اصلاح طلبی بسته شود، کاندیدای این لیست باید عضو یکی از احزاب باشد.

**شهاب الدین بیمقدار: حزب حاما در پیروزی من در انتخابات مجلس نقش داشت

شهاب الدین بیمقدار نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی به عنوان اولین سخنران سومین مجمع عمومی حزب اراده ملت گفت: من عضو و نماینده حزب اراده ملت ایران در مجلس شورای اسلامی هستم، این حزب در پیروزی من به عنوان نماینده مردم تبریز نقش داشته و معتقدم اگر کسی به واسطه حزبی وارد عرصه‌های تقنینی و اجرایی شد باید تا پایان به عنوان چهره حزبی به تعهدات و برنامه‌های حزب مطبوعش پایبند باشد.

وی در ادامه با طرح این سوال که چرا احزاب در دنیا موفق هستند ولی در کشور ما با وجود تعدد احزاب، نقش آنها در حوزه‌های تصمیم گیری، برنامه ریزی و تشکیل دولت کم رنگ و بی اثر است، گفت: در دنیا شرکت‌ها و کارتل‌های بزرگی در احزاب عضویت دارند و از جهت سرمایه چشمشان به دست دولت و افراد فرصت طلب نیست. حتی احزاب در کشورهایی تا حدی استقلال مالی دارند که بانی خیریه‌های زیادی هستند، اگر سال‌ها هم موفق نشوند دولت یا مجلس را به دست بگیرند، مشکل مالی پیدا نمی‌کنند.

نماینده مردم تبریز و آذر شهر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در ایران فعالان اقتصادی و شرکت‌های بزرگ تمایلی به عضویت در احزاب ندارند چون عوامل و دلایلی دست به دست هم داده اند که تحزب را به عنوان ضد ارزش معرفی کنند. از طرفی هم احزاب در ایران متعدد هستند و جز چند حزب بزرگ، بقیه کوچک، بی بدنه و بی برنامه اند. برخی از احزاب تعداد اعضایشان در کل کشور به اندازه انگشتان یک دست هم نمی‌رسد، بنابراین تعدد احزاب نشانگر دموکراسی نیست.

سومین مجمع عمومی حزب اراده ملت ایران شعبه تهران عصر روز سه شنبه در تالار لاله با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محسن رهامی عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان، شهاب الدین بیمقدار نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، احمد حکیمی پور دبیر کل حزب حاما و حسن اکبری بیرق پژوهشگر و استاد دانشگاه، برگزار شد.

در این مجمع شهرام آقایاری، حسن اکبری بیرق، هادی اخوان، شمس الله افرازی زاده، حسین بیجانلو، زهرا بختیاری صفا، رحیم حمزه، حسین حسین پور، سیدرضا سمائی، حسین سعدی پور، علیرضا سعیدی، علی شفائی، علی شاملو محمودی، ماریه طباطبایی، فاطمه قاسمی، علیرضا مقدم، اسماعیل مختاری، نرگس مهری، علی هادیان و امیرحسین قادری به عنوان اعضای شورای حزب اراده ملت ایران (حاما) انتخاب و معرفی شدند.

نظر شما