شناسهٔ خبر: 33558722 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار گیلان:

الحاق ۴۰ هکتار پسکرانه بندرگاه انزلی به محدوده منطقه آزاد

رشت-ایرنا-استاندار گیلان از الحاق ۴۰ هکتار از پسکرانه بندرگاه انزلی به محدوده منطقه آزاد انزلی خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی سالاری بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از بندرگاه انزلی و بیمارستان این شهر در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: مصوبه اولیه الحاق ۴۰ هکتار از پسکرانه بندرگاه انزلی در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد انجام شده و امیدواریم با تصویب نهایی در هیأت دولت، استفاده بهتر و بیشتری از این ظرفیت موجود صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه هویت بندرانزلی به بندرگاه و تجارت و گردشگری این بندر پیوند تنگاتنگی خورده است افزود: با الحاق این ۴۰ هکتار به محدوده منطقه آزاد انزلی عملاً شرایط استفاده از ظرفیت‌ها، تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی مناطق آزاد برای بندرگاه انزلی فراهم می‌شود.

سالاری یادآور شد: با توجه به ایجاد پست‌های اسکله‌ای جدید در بندرگاه انزلی و تفکیک آن از نظر بهره برداری تخصصی می‌توان در آ ینده شاهد رونق هرچه بیشتر این بندر باشیم.

استاندار با بیان اینکه در حال حاضر از ظرفیت‌های بندرانزلی به نحو احسن استفاده نمی‌شود تاکید کرد: برای رونق بیشتر این بندرگاه باید بازاریابی برای حمل محموله‌های بیشتر به بندرانزلی به عنوان اولویت مهم مد نظر قرار گیرد چرا که بندرانزلی به لحاظ موقعیت مناسب می‌تواند با ارائه خدمات بهتر دستگاه‌های مستقر در بندر در میزان تخلیه و بارگیری و واردات و صادرات کالا نقش مهمی ایفا کرده و در نهایت به رونق بندرانزلی منجر شود.

وی تصریح کرد: برای رشد و توسعه و رونق بیش از پیش بندرانزلی باید علاوه بر تسریع در ارائه خدمات و بهبود وضعت موجود، علاوه بر تأمین امنیت شغلی برای افراد، ظرفیت‌های شغلی جدید نیز ایجاد شود.

استاندار گیلان همچنین در بازدید از بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی اظهار کرد: بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی علاوه بر بیماران این شهرستان، بیماران شهرستان‌های غرب گیلان را نیز تحت پوشش درمانی قرار می‌دهد و پروژه‌ای برای اضافه شدن مجموعه ۸۰ تختخوابی در اجرای طرح ویژه ۱۴۰ تختخوابی در دست اقدام است که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

سالاری افزود: بر اساس اعتبارات مصوب در سفر ریاست جمهوری برای این بیمارستان در صورت تخصیص می‌توان این پروژه را در میان مدت و کوتاه مدت به بره برداری برسد و در تلاشیم مرکز اورژانس این بیمارستان نیز در هفته دولت به بهره برداری برسد تا وضعیت موجود بهبود یابد.

بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.

۷۴۷۱ /‏۶۰۳۰

نظر شما