شناسهٔ خبر: 33558548 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون وزیر راه: آزادراه شیراز به اصفهان، بلندترین آزادراه کشور است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در سمت جنوب، محوری که از شهرضا به سمت استان فارس می‌رود، برنامه آزادراهی داریم که به عنوان بلندترین آزادراه شیراز به اصفهان عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، خیراله خادمی شامگاه سه‌شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح شهرضا، دهاقان مبارکه اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بالای استان اصفهان و نیازهایی که باید برای ایجاد ظرفیت‌های جدید در بخش حمل و نقل ایجاد کنیم در بخش ریلی اولین قطار سریع‌السیر کشور در این محور از تهران به قم و اصفهان در حال اجرا است که از عملیات زیرسازی آن بازدید به عمل آمد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در بخش آزادراهی، آزادراه‌هایی که در کنار گذرهای غربی و شرقی اصفهان است مورد بازدید قرار گرفت، افزود: این آزادراه‌ها مورد نیاز مردم اصفهان و کلیه مردم استان‌های جنوب کشور است به ویژه کنارگذر شرقی که عملیات اجرایی آن در حال انجام است و امیدوار هستیم تا پایان سال به صورت آزادراهی به بهر‌برداری برسانیم.

وی بیان کرد: در سمت جنوب، محوری که از شهرضا به سمت استان فارس می‌رود، برنامه آزادراهی داریم که به عنوان بلندترین آزادراه شیراز به اصفهان عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

خادمی خاطرنشان کرد: با توجه به قرار گرفتن شهرضا در کریدور شمال به جنوب کشور و محوری که از تهران به اصفهان می‌آید و به سمت فارس و شاخه دیگر آن به سمت کهکیلویه بویراحمد و بوشهر می‌رود، از شهرضا عبور می‌کند، بنابراین محور بسیار مهمی از نظر حمل و نقلی و ترافیکی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به محل تلاقی این محور با شهر در محدوده کمربندی واقع در میدان بسیج، اضافه کرد: ترافیکی که در تقاطع‌ها وجود داشت به صورت همسطح بود و سبب تصادف می‌شد و با پیگیری‌های نماینده مردم شهرضا و استان اصفهان این پروژه در سال 97 جزو پروژه‌های ملی قرار گرفت.

وی ادامه داد: قرارداد پروژه غیر همسطح شهرضا، دهاقان و مبارکه در سال 97 در قالب 2 تقاطع غیرهمسطح منعقد شد و نزدیک به 35 میلیارد تومان باید هزینه کنیم، بنابراین تمام پروژه‌ها به صورت غیرهمسطح خواهد بود و از تصادفات پیشگیری می‌کند.

انتهای پیام/63101/ج20/ق

نظر شما