شناسهٔ خبر: 33558099 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تاکید کرد:‏

حرکت جدی آذربایجان شرقی در حوزه اقتصاد دانش بنیان

تبریز- معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: خوشبختانه آذربایجان شرقی حرکت جدی خود را در تحقق اقتصاد دانش بنیان ‏آغاز کرده است.‏

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری شامگاه سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص ارزیابی خود از وضعیت استان در حوزه اقتصاد دانش بنیان گفت: این استان پتانسیل ذاتی فوق العاده ای در حوزه دانش بنیان دارد که این امر در سایه نیرو و منابع انسانی قوی در استان و از سویی فرهنگ کارآفرینی مردم این منطقه ایجاد شده است.

وی ادامه داد: تعداد شرکت های دانش بنیان در استان در یک سال اخیر بیش از ۴۰ درصد افزایش داشته است و این آمار خود نشان از حرکت جدی استان در این راستا دارد.

معاون علمی رئیس جمهور با اشاره ای به ورود جدی دانشگاه ها به حوزه پژوهش و فناوری گفت: امروز شاهد افتتاح مراکز رشد دانشگاه های تبریز و دانشگاه علوم پزشکی بودیم که این امر در سایه همدلی روسای دانشگاه ها بوده است.

ستاری ادامه داد: پارک علم و فناوری نیز در کنار دانشگاه ها به خوبی وارد عمل شده و فعالیت های این مراکز را می توان همچون جرقه ای دانست که تداوم همدلی بین مسئولان مربوطه، سبب شعله ور شدن آن خواهد شد تا سرانجام تمامی استان با همدلی به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کند.

نظر شما