شناسهٔ خبر: 33557619 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ایجاد بیش از ۵۰۰ کیلومتر کمربند حفاظتی در ناحیه رویشی زاگرس

نمایندگی ایلام

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری اجرای طرح کاداستر و بهره‌مند شدن ۱۰ هزار خانوار روستایی و عشایری را از برنامه‌های این سازمان برای حفظ منابع طبیعی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، منطقه ایلام، «خلیل آقایی» در نشست هم اندیشی برنامه اقدام مشترک توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه زاگرس در استان ایلام اظهار کرد: عملیات طرح کاداستر در تمام عرصه‌های طبیعی حوزه رویشی زاگرس معادل ۶ و نیم میلیون هکتار در سال ۹۸ به پایان خواهد رسید و کمربند حفاظتی به وسعت ۵۱۰ کیلومتر متناسب با هر منطقه رویشی برای تفکیک اراضی ملی از مردمی ایجاد خواهد شد.

وی از فراهم کردن سوخت‌های پاک چون آبگرمکن گازی، پنل خورشیدی، سیلندر گاز و … برای جایگزینی سوخت‌های جنگلی برای ۱۰ هزار خانوار روستایی و عشایری خبر داد و تصریح کرد: بخش عمده اعتبارات سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در سال ۹۷ از محل صندوق توسعه ملی بود ولی امسال با توجه به اهمیت این حوزه سایر منابع مالی نیز بخشی از اعتبارات خود را به منابع طبیعی اختصاص داده‌اند.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: ۷۰ درصد آتش سوزی‌ها در منطقه رویشی زاگرس به واقع می‌شود که با برنامه ریزی ها و پیشگیری‌های انجام گرفته بین ۵۰ تا ۶۰ درصد آتش سوزی‌های این منطقه کاهش یافته است.

آقایی ادامه داد: یکی از مهمترین سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری استفاده از ظرفیت‌های مردمی و انجمن‌های مردم نهاد است و در این راستا ایجاد تعاونی‌ها و تشکل‌های جدید و رتبه‌بندی تشکل‌ها و تعاونی در دستور کار قرار دارد و تعاونی‌ها و تشکل‌های حوزه جنگل و مراتع در صورت داشتن فعالیت مستمر و ایده‌های نوین از حمایت باشند سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما