شناسهٔ خبر: 33557431 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

شهرام شکیبا در آیین تقدیر از تلاشگران برنامه‌های رمضانی شبکه افق:

شبکه افق پایگاه جبهه انقلاب در مبارزه رسانه‌ای با غرب است

مجری برنامه «ماه نشان» گفت: در بین همه شبکه‌های تلویزیونی، افق یکی از مهم‎ترین پایگاه‌ها در جبهه جنگ رسانه‌ای و نرم محسوب می‌شود و می‌توان این شبکه را در خط مقدم مبارزه با جهل قلمداد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌‌پرس، آیین تجلیل از تلاشگران ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان شبکه افق سیما، سه‌شنبه عصر در این شبکه برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری کارشناس ویژه برنامه «ایوان خدا» شبکه افق نخستین سخنران این مراسم بود که با اشاره به ویژگی برنامه‌های مناسبتی اظهار کرد: دوری از خداوند بزرگ‌ترین مشکل هر جامعه است بنابراین برنامه‌های تلویزیونی باید تلاش کنند در راستای نزدیک کردن مخاطبان خود به اصل و مبدأ هستی گام بردارند.

وی با بیان اینکه همه ثروت‌های مادی و معنوی در دست خداوند قرار دارد خاطرنشان کرد: انسانی که از ثروت ناب الهی سیراب شده باشد در هیچ زمانی دچار نگرانی بابت رزق و روزی نمی‌شود و وارد مسیر گناه نخواهد شد.

ماندگاری عنوان کرد: تنها نامگذاری برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی به نام خداوند و با اسامی مذهبی کافی نیست بلکه باید محتوای آنها شامل معارف دینی باشد.

این کارشناس برنامه‌های تلویزیونی افزود: می‌توان گفت دست اندرکاران برنامه‌های مناسبتی ماه رمضان از جمله در شبکه افق سیما که برنامه‌های خوبی را روی آنتن برد در حقیقت خادمان رسانه‌ای امام عصر(عج) به شمار می‌روند.

شهرام شکیبا مجری برنامه‌ «ماه نشان» شبکه افق در این مراسم جنگ رسانه‌ای با دنیای غرب را مورد توجه قرار داد و گفت: در بین همه شبکه‌های تلویزیونی، افق یکی از مهمترین پایگاه‌ها در جبهه جنگ رسانه‌ای و نرم محسوب می‌شود و می‌توان این شبکه را در خط مقدم مبارزه با جهل قلمداد کرد.

وی تصریح کرد: کلام و تصویر دو عنصر اساسی برنامه‌های سیما به شمار می‌روند بنابراین باید توجه و حساسیت خاصی نسبت به آنها داشته باشیم.

شکیبا با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در زمینه آسیب به زبان فارسی عنوان کرد: ایشان نگرانی خود را ابراز کرده‌اند و وظیفه همه ماست که در راستای رفع دغدغه‌های ایشان گام برداریم البته راهکار این مسئله تنها جایگزینی واژه‌ها نیست بلکه باید ذات زبان را مورد توجه قرار داد.

وی با تاکید بر توجه به فرم و محتوا در کنار یکدیگر گفت: تنها شادی و سرگرم‌سازی مخاطب نیست که در اولویت قرار دارد بلکه باید معارف ناب دینی و انسانی را هم در برنامه‌ها گنجاند به عبارتی هر چقدر به فرم می‌اندیشیم، محتوا را هم مد نظر داشته باشیم.

شکیبا ادامه داد: ارتقاء سلیقه و ذائقه مخاطبان تلویزیون هم مسئله مهمی است که شبکه‌هایی مانند افق باید به آن توجه کافی داشته باشند.

دکتر جلال غفاری مدیر شبکه افق هم در بخش پایانی مراسم به ویژگی‌های این شبکه پرداخت و عنوان کرد: افق موفق شد با بهره‌گیری از ایده‌ها نو و خلاقیت عوامل خود، فُرم جدیدی را در کنار دیگر برنامه‌های تلویزیونی عرضه کند به این ترتیب که در خارج از فضای استودیو، نورانیت و معنویت حرم مطهر امام رضا(ع) را بکار گرفت و برنامه‌های زنده خود را در کنار برنامه مناجات‌خوانی هر شب، روانه آنتن کند، برنامه‌هایی که با استقبال گسترده مخاطبان روبرو شدند.

وی ادامه داد: شبکه افق در بین دیگر شبکه‌های سراسری سیما، بیشترین تعداد مخاطب هوادار را دارد و البته معتقدیم طیف‌های مختلفی مخاطب افق هستند.

غفاری تفاوت خط و ذائقه بصری و محتوایی و نیز استفاده از پشتوانه جبهه فرهنگی و مردمی انقلاب را از دیگر ویژگی‌های افق برشمرد و افزود: در حادثه سیل اخیر، استفاده از تولیدات مردمی در ساخت برنامه‌های تلویزیونی توسط این شبکه به عنوان تجربه‌ای جدید مورد اقبال عمومی قرار گرفت و در نظر داریم این تجربه را در فواصل زمانی دیگر و بنا به موقعیت‌ها و مناسبت‌های گوناگون تکرار کنیم.

بخش پایانی این مراسم به تقدیر از مهمانان، مجریان و دست اندرکاران تولید برنامه‌های ماه رمضان شبکه افق اختصاص داشت. ویژه برنامه سحرگاهی «ایوان خدا» با حضور کارشناسانی همچون حجج اسلام والمسلمین مهدی ماندگاری، محمد جواد نظافت، فرازی‌نیا و کاظم راشد یزدی، با اجرای سید مرتضی جوادی و ستاره سادات قطبی و نیز «ماه نشان» با اجرای شهرام شکیبا، برنامه‌های مناسبتی رمضان امسال بودند.

تهیه‌کنندگی هر دو برنامه را سجاد بهمن‌آبادی بر عهده داشت که به صورت زنده و از مشهد مقدس روی آنتن شبکه افق می‌رفتند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما