شناسهٔ خبر: 33557207 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

ژنرال مصری: در صورت جنگ در خلیج فارس اقتصاد آمریکا و اروپا نابود می‌شود

منبع: فارس

یک ژنرال ارتش مصر با تاکید بر اینکه هیچ جنگی در منطقه خلیج فارس رخ نخواهد داد، گفت که در صورت وقوع جنگ آمریکا از لحاظ اقتصادی بیش از همه زیان خواهد دید.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، ژنرال «سمیر فرج» از فرماندهان ارتش مصر و مدیر سابق اداره تبلیغات ارتش این کشور در یک برنامه تلویزیونی جنگ میان ایران و آمریکا در خلیج فارس را موجب نابودی اقتصاد اروپا و آمریکا دانست.

سمیر فرج در گفت‌وگو با برنامه «۹۰ دقیقه» شبکه المحور، گفت: «مرحله پیش رو هیچ عملیات نظامی را در خلیج [فارس] به خود نخواهد دید و واشنگتن خواهان جنگ در منطقه نیست چرا که از لحاظ اقتصادی بیش از همه خسارت خواهد دید.»

بیشتر بخوانید:

شاناهان: به دنبال جنگ با ایران نیستیم

ماجرای نفتکش‌های دریای عمان کار که بود؟

این ژنرال مصری افزود: «آمریکا خواهان جنگ نیست، چرا که قیمت‌ها بالا می‌رود و اقتصاد اروپا نابود می‌شود و به همین دلیل آمریکا به جای جنگ گزینه تحریم‌ها را انتخاب کرده است».

او با بیان اینکه عملیات حمله به دو نفتکش در دریای عمان با دقت بسیار بالایی انجام شده است، ایران را به انجام این عملیات متهم کرد و مدعی شد که این اقدام نمی‌تواند کار گروههای تروریستی باشد. او در بیان این اتهام خود دلیل دیگری را به زبان نیاورد.

این ژنرال ارتش مصر همچنین گفت که ایران تهدید می‌کند که تنگه هرمز را خواهد بست؛ از این تنگه ۴۰ درصد انرژی دنیا عبور می‌کند و ایران بر آن مسلط است و از سوی دیگر نیز حوثی‌ها بر باب‌المندب تسلط دارند و بدین گونه ایران بر مهم‌ترین گذرگاههای نفت بر اروپا کنترل دارد.

اتهام این ژنرال مصری بر ایران مبنی بر دست داشتن در حادثه دو نفتکش در دریای عمان در حالی است که هفته جاری، نشریه آمریکایی نیوزویک اعلام کرد؛ اسرائیل، امارات، عربستان و حتی آمریکا می‌توانند عامل حادثه نفتکش‌ها باشند.

یک منبع در وزارت خارجه ژاپن نیز گفته است: «اگر داشتن تخصص‌های پیچیده دلیلی بر این باشد که نتیجه‌گیری کنیم حمله کار ایران بوده است پس می‌توانیم بگوییم که آمریکا و اسرائیل نیز می‌توانند آن را انجام دهند».

تاکنون فقط کشورهای عربستان سعودی، آمریکا، انگلیس و رژیم اشغالگر قدس بدون ارائه مدرکی ایران را به دست داشتن در این حادثه متهم کرده‌اند. پنج‌شنبه هفته گذشته همزمان با حضور «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن در تهران، دو نفتکش در دریای عمان که یکی از آن‌ها مالکیت ژاپن را داشت، هدف حمله قرار گرفت.

نظر شما