شناسهٔ خبر: 33557084 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

کسب رتبه اول شهرستان نیشابور در کاهش تخلفات

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: شهرستان نیشابور در 6ماه گذشته در استان خراسان رضوی توانسته است در کاهش

صاحب‌خبر -

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: شهرستان نیشابور در 6ماه گذشته در استان خراسان رضوی توانسته است در کاهش تخلفات رتبه اول را کسب نماید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، سرهنگ حسین دهقان پور در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اقتدار پلیس زمانی به چشم می آید که بلافاصله بتواند جرائم را کشف کند که خوشبختانه پلیس آگاهی در شهرستان نیشابور بسیار خوب عمل کرده است. 

دهقان پور در این نشست اظهار کرد: از ابتدای امسال 654 طرح در قالب چهار طرح اجرایی در سطح شهرستان انجام داده ایم که شاید نسبت به نیاز جامعه باز هم کم بوده باشد. 

وی با اشاره به کشفیات مواد مخدر در سه ماه اول سال چنین عنوان کرد: 491 نفر که توزیع کننده و مصرف کننده مواد مخدر بودند، دستگیر شدند که بیشتر توزیع کنندگان مواد مخدر صنعتی هستند و در این خصوص 450 پرونده تشکیل شده است. 

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: شهرستان نیشابور با 22درصد افزایش جرائم به خصوص در حوزه سرقت، جزو شهرستان هایی بود که کمترین افزایش را داشت این در حالی است که میانگین در کل استان 24 درصد است.

وی با اشاره به کل دستگیرشدگان از ابتدای امسال چنین بیان کرد: در سه ماه اول سال 1999 جرائم منجر به دستگیری در حوزه های مختلف داشته ایم که هفت وقوع قتل، چهار مورد خودکشی منجر به مرگ و 10 مرگ مشکوک نیز ثبت گردیده است. همچنین 60 کیلو از انواع مواد مخدر کشف که در این خصوص 491 نفر نیز دستگیر شدند. 

وی افزود: شهرستان نیشابور بعد از مشهد بیشترین جرائم را دارد. در ابتدای سال نسبت به سه ماه گذشته افزایش جرائمی در حوزه سرقت نداشته اما نسبت به یکسال گذشته افزایش جرائم را داریم. 

سرهنگ دهقان پور با اشاره به آماری از قتل ها و نزاع های دسته جمعی در نیشابور اظهار کرد: از ابتدای امسال هفت قتل رخ داده که از این تعداد پنج پرونده کشف و دستگیر شدند که آمار حاکی از آن است، قتل ها افزایش چشمگیری داشته است. 

وی در ادامه گفت: از ابتدای امسال 418 مورد نزاع فردی که 56 نفر منجر به دستگیری شد و در 11مورد نزاع دسته جمعی 27 نفر دستگیر و ثبت گردید که اکثر این نزاع ها قومیتی یا خانوادگی بوده است.  

سرهنگ دهقان پور با تاکید بر رسالت آموزشی از طرف نیروی انتظامی در جامعه یادآور شد: از اقدامات خوبی که انجام شده، سال گذشته 100 افسر ارشد نیروی انتظامی در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت تا در بحث پیشگیری و شناخت از آسیب های اجتماعی و هشدارهای انتظامی در مدارس و دانشگاه ها مانند یک معلم در بحث آموزش عمل نمایند. 

وی در خصوص بیت کوین و ماینرها که پول ایران را به ارز دیجیتال تبدیل می‌کند، چنین بیان کرد: تعداد 49 بیت کوین توسط پلیس اطلاعات و تعداد 55 دستگاه ماینر قاچاق توسط فرمانده انتظامی بخش زبرخان کشف شد. 

وی در ادامه افزود: داشتن این دستگاه ها جرم محسوب نمی‌شود اما در صورتیکه دستگاه های میانری برگ سبز و عبور نداشته باشند به لحاظ قانونی قاچاق محسوب و حق ورود آن به کشور را ندارند. 

دهقان پور با اشاره به کالای قاچاق یادآور شد: حدود 7 میلیارد و 700 میلیون تومان انواع کالای قاچاق در نیشابور کشف و ضبط گردید که از این مبلغ فقط 2میلیارد و 800 میلیون تومان متعلق به گوشی های قاچاق بوده است. 

فرمانده نیروی انتظامی در خصوص تجمع های صورت گرفته در نیشابور خاطرنشان شد: در 6ماه دوم سال گذشته حدود 32 مورد و در سه ماه اول امسال حداقل 11 مورد در سطح شهرستان نیشابور تجمع داشته ایم.

وی یادآور شد: این تجمعات از ابتدا با حضور پلیس در حوزه های مختلف شهرداری، کارخانجات، کارگاه ها و شرکت ها برای مشکلات اقتصادی و تحقق مطالباتشان بوده است.

انتهای پیام

نظر شما