شناسهٔ خبر: 33556205 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

زاکانی: فتنه ۸۸ یک فتنه آمریکایی بود تا پرونده انقلاب اسلامی را ببندد

سومین مناظره علیرضا زاکانی فعال سیاسی اصولگرا و مصطفی تاج‌زاده فعال اصلاح‌طلب دقایقی پیش آغاز شد.

صاحب‌خبر -
صراط:

سومین مناظره سیاسی علیرضا زاکانی عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و مصطفی تاج‌زاده فعال سیاسی اصلاح طلب دقایقی پیش با موضوع «فتنه ۸۸ و فساد اقتصادی» در مجتمع سرچشمه تهران (یادمان شهدای هفتم تیر) آغاز شد.

علیرضا زاکانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ابتدا با اشاره به موضوع مناظره گفت: آمریکا امروز به جریان مافیایی در کشور امید بسته است تا بتواند دستاوردهای امام راحل و انقلاب را نابود سازد.

وی با اشاره به رفتار اصلاح‌طلبان پس از جنگ تحمیلی گفت: در سال ۷۱ بودجه زیادی برای خرید وسایل ضدشورش اختصاص دادند و وقتی مجلس دلیل آن را پرسید، گفتند برای اینکه سیاست‌های تعدیل اقتصادی موفق شود، باید مردم شورشی را سرکوب کنیم.

زاکانی ادامه داد: آقای هاشمی و دوستانش مانند آقایان خاتمی و مهاجری تلاش کردند که قانون اساسی را تغییر دهند که مقام معظم رهبری جلوی آنان ایستادند. سال ۷۶ هم آقای فلاحیان و دوستانش مطرح کردند که انتخابات باید ابطال شود و باز هم رهبری از حقوق مردم صیانت کردند.

 هرگاه آمریکا به انسداد خورده، دوستان تاج‌زاده راه را باز کرده‌اند

وی ادامه داد: فتنه ۸۸ یک فتنه آمریکایی بود تا پرونده انقلاب اسلامی را ببندد که موفق نشد، اما آسیب‌های بسیاری را در حوزه اقتصادی و سیاسی برای کشور به ارمغان آورد؛ لذا در اینجا باید از آقای تاج‌زاده پرسید چه شده است که وقتی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران فعال‌تر می‌شود شما به‌دنبال باز کردن راه برای آمریکا هستید؟

زاکانی افزود: در این ۳۰ سال آقای تاج‌زاده و دوستان او مثل حلقه کیان، بیشترین نقش را در جنگ نرم آمریکا علیه ایران داشتند، حتی اگر هوشیاری رهبر معظم انقلاب نبود این آقای تاج‌زاده و دوستان او قطعاً ایران را وارد یک جنگ ناخواسته می‌کردند.

فعال سیاسی با اشاره به پرونده کرسنت گفت: در دولت اصلاحات فسادهای اقتصادی زیادی مانند کرسنت رخ داده بود که چیزی بالغ بر ۵۳۰ هزار میلیارد تومان است و با این پول می‌توانستیم ۱۰ بار مسکن مهر بسازیم؛ لذا مردم بدانید اگر امروز مشکل اقتصادی داریم به خاطر همین فسادهاست که در زمان دولت اصلاحات رخ داده است.

وی افزود: در دهه ۸۰ همین آقای تاج‌زاده و دوستانشان پروژه شکاف میان ملت و نظام را کلید زدند و همین موضوع بسترساز فتنه ۸۸ شد و پس از آن از مردم برای شورش و آشوب‌های خیابانی با هدف اعتراض به نتایج انتخابات دعوت کردند تا فتنه سبز اتفاق بیفتد که همین فتنه ۸۸ منجر به این شد تا بدترین قطعنامه تاریخ علیه ایران صادر شود و آن قطعنامه ۱۹۲۹ در سال ۸۲ بود.

فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه عمده افراد کابینه روحانی همان افرادی هستند که در کابینه دولت اصلاحات و کابینه پیشنهادی سران فتنه حضور داشتند، گفت: در واقع این کابینه همان کابینه جریان اصلاحات است، فقط با این فرق که به جای اینکه در سال ۸۸ تشکیل شود در سال ۹۲ تشکیل شد؛ لذا در اینجا از آقای تاج‌زاده می‌خواهم بپرسم حالا هدفشان از انتخابات آزاد چیست؟ آیا قرار است خروجی این انتخابات افرادی مانند نجفی باشد؟

آیا حمله لباس شخصی‌ها به کوی دانشگاه در سال ۷۸ صحیح بود؟

در ادامه مصطفی تاجزاده با اشاره به انتخابات سال ۸۸ گفت:  از زاکانی خواهش می‌کنم در مورد انتخابات آزاد هم مناظره‌ای داشته باشیم. ابتدا من چند نکته را در مورد انتخابات ۸۸ می گویم و بعد بر می‌گردیم به سوالات آقای زاکانی. در قضیه ۱۸ تیر گفتم که طبق نظر شورای عالی امنیت ملی کشور، همه معتقدند نیروی انتظامی اشتباه کرد. آیا ایشان معتقدند که نیروی انتظامی کار درست کرد که دانشجویان را سرکوب کرد؟ 

وی ادامه داد: آیا معتقدند که لباس شخصی ها کار درستی کردند که به خوابگاه وارد شدند؟ کار نیروهای لباس شخصی که دانشجویان را از بالای ساختمان پرتاب کردند را قبول دارد یا خیر؟ من از ابتدای مناظره پرسیدم چه کسی در بی سیم گفته است اگر دانشجویان مقاومت کردند به آنها حمله کنید، آیا برایتان مهم نیست؟

تاج زاده افزود: آقای نظری در کتابشان دو ادعا کردند اول اینکه گفتند که من با دستور وارد شدم می خواهم بپرسم ایشان به دستور چه کسی برای سرکوب وارد شدند؟ دستور به نیروی انتظامی تنها توسط رهبری، وزیر کشور و فرمانده نیرو صادر می‌شود. چه کسی دستور داده است؟

تاج زاده می گوید: الان هم اگر پرونده باز نمی‌شود تنها به این دلیل است که ۱۰ سال بعد بتوانند همین جنایت را تکرار کنند. درباره قتل های زنجیره ای هم می خواهم بپرسم آقای زاکانی امروز چه کسی در بالای قبر سعید امامی نوشته است شهید؟ بگذریم که قتل های زنجیره ای پرونده بسیار دراز مدتی بوده است.

وی تاکید کرد: در مورد جنگ نیز سوال من این است که قطعنامه ۵۹۸ به نفع بود یا به ضرر؟، حال اینکه به سود بود یاضرر بعدها معلوم می‌شود. زاکانی و هم فکرانشان معتقد بودند که پذیرش قطعنامه ۵۹۸ اشتباه بود و به همین خاطر هم به  خاتمی و موسوی می گویند که خائن هستند، این موضوع را مطرح می کنم چون افرادی که در موضوع برجام مخالف بودند اعتقاد داشتند که اصلا پذیرش قطعنامه هم اشتباه بوده است.

از یونسی و علی ربیعی سوال کنید که در قتل‌های زنجیره‌ای چه شد

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: در آن زمان خدمت بزرگی شد، کما اینکه مسئول تیم مذاکره ولایتی بود که از تیم ما نبود، ولی چون ملی فکر می‌کنیم، انتقاد نکردیم.

زاکانی با اشاره به قضیه قتل های زنجیره ای گفت: من سعید امامی را محکوم می‌کنم و او را قبول ندارم، اما شما چرا نسبت به مسبب اصلی این ماجرا که آقای یونسی است، اعلام برائت نمی‌کنید؟ بروید از او و علی ربیعی سوال کنید که در قتل‌های زنجیره‌ای چه شد.

نماینده سابق مجلس در پاسخ به این سخن تاج‌زاده که رهبری در سال ۸۸، پیشنهاد موسوی مبنی بر تشکیل حکمیت را قبول نکرد، گفت: این سخن واقعیت ندارد و در کتاب فتنه تغلب به صراحت آمده که کمیته‌ای که قرار بوده تشکیل شود و هاشمی و دیگران هم قبول کرده‌اند اما در نهایت موسوی بود که قبول نکرد.

وی ادامه داد: آنچه تاجزاده به عنوان گزارش شورای عالی امنیت ملی مطرح می کند، غلط است و من قبلا در مناظره بابت این مسائل استدلال کردم. بخشی از لباس شخصی‌ها در آن حادثه مردم بودند و برخی نیز عناصر اطلاعاتی بودند. فرمانده ای که تخلف کرد دو سال زندان کشید، چرا اینها را نمی‌گویید. شما وزارت کشور بودید و وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی زیر دست شما بوده‌اند.

فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه هیج کدام از صحبت های تاجزاده صحت ندارد؛ افزود: چرا از محکومیت فرمانده نوپو صحبت نمی کنید. من بارها کارهای اشتباه ناجا در ۷۸ و ۸۸ را محکوم کرده و می کنم.

وزارت اطلاعات دست شما بوده، شما مسئول بودید؛ شما باید پاسخگو باشید نه اینکه امروز مدعی باشید

زاکانی با اشاره به صحبت های تاجزاده در مورد سردار نظری گفت: شما معاون سیاسی وزارت کشور بودید، وزارت اطلاعات دست شما بوده، شما مسئول بودید؛ شما باید پاسخگو باشید نه اینکه امروز مدعی باشید.

این فعال اصوالگرا در ادامه مناظره در پاسخ به اظهارات تاجزاده گفت: بنده با 5 سند ثابت کردم آنچه آقای تاجزاده از گزارش هیئت 7 نفره درباره اتفاقات 78 ذکر می‌کند غلط است و پایه ای ندارد. ایشان چطور می تواند دوباره آن حرف های غلط را تکرار کند؟

وی افزود: ایشان گفتند کسی را از طبقه دوم کوی در سال 78 پایین انداختند، در حالی که فردی که مدعی می‌شد و گفته بود او را از طبقه چهارم پایین انداختند،  ساختمانش سه طبقه بود و اتاقی هم که ادعا می‌کرد پایین انداختندش درش بسته بود و اتاق کناری هم انبار بوده و من در مناظره قبلی هم گفته بودم و بهتر بود آن مناظره را نگاه می کردید. 

فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به قضیه قتل های زنجیره ای گفت: یونسی وزیر اطلاعات رفیق شما بوده، موسوی مسبب قتل های زنجیره ای از دوستان شما بوده است.

زاکانی به تاجزاده توصیه کرد که اطلاعات خود را به روز کند و افزود: در مورد اتفاقات سال ۸۸ قصه تعریف نکنید و از واقعیت ها صحبت کنید.  شما دلایل خود برای تقلب را بفرمایید و از دلایل عدم تمکین خود به قانون صحبت کنید. شما از نامه برای تحریم ایران صحبت کنید.

تاج زاده با بیان اینکه امروز می‌خواهم چند سند بخوانم که همه از جناح اصولگرایی است، گفت: چرا وقتی ما از سردار مشوق به دلیل کودتا در انتخابات شکایت کردیم، قوه قضائیه رسیدگی نکرد؟ چرا کمیته حقیقت یاب تشکیل نمی‌شود تاموضوع روشن شود که چه کسی مقصر بوده است؟ چرا جعبه سیاه انتخابات را باز نمی‌کنند؟

وی خاطرنشان کرد: اولین سندی که می‌خواهم بخوانم نامه سردار مشوق است. او اعلام می‌کند که از قبل در ثارالله سپاه جایی ایجاد شده است که وظیفه آن پیروز سازی احمدی نژاد به هر قیمتی است. آنها تیم رقیب را دشمن می‌نامیدند. اینسند در چند نسخه منتشر شد و برخی افراد سیاسی از آن شکایت کردند ولی قوه قضائیه توجهی نکرد.

این فعال اصلاح طلب گفت: من از آقای زاکانی سوال دارم که بگویند به چه دلیل چنین برنامه ریزی برای پیروزی آقای احمدی نژاد به هر قیمتی انجام شده است؟

با سند و مدرک سخن بگویید، داستان تعریف نکنید

زاکانی در پاسخ به تاجزاده خاطرنشان کرد: در خصوص قطعنامه‌های ۵۹۸ اینکه خوب هست یا نه؟ چه ارتباطی دارد؟ شورای امنیت آن را صادر کرده است. شما با ذهن آشفته، ملغمه ای را از داستان‌های مختلف با تاریخ‌های اشتباه به مردم می‌گوئید.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه شما مدعی هستید که در حال شفاف سازی هستید، اظهار کرد: دیدار رهبری با آقای احمدی نژاد چه تاریخی بوده؟ ماجراهایی که می‌گوئید با سند و مدرک بگویید داستان برای ما تعریف نکنید.

زاکانی افزود: شما باید بگویید چگونه تقلب شد؟ چرا شما از قانون تمکین نکردید؟ چرا فسادهای مخالف داشتید؟ چرا درخواست تحریم مردم را داشتید؟ چرا اموال مردم را غارت کردید؟

نماینده سابق مجلس در واکنش به تاج‌زاده که گفته بود «جعبه سیاه انتخابات دست من است»، گفت: این داستان‌های قشنگ چیست که می‌بافید؟ جعبه سیاه هرچه هست، آن را شفاف باز کنید.

وی در واکنش به درخواست تاج‌زاده مبنی بر انجام یک مناظره دیگر درباره انتخابات آزاد، گفت: حتماً حاضر به این کار هستم، چرا که انتخابات آزاد، آنقدر فضاحتش بالاست که نمادش فردی مثل نجفی است و به راحتی نمی‌توانید آن را از چهره اصلاح‌طلبان پاک کنید.

یک کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود تا همه وقایع از اول انقلاب تاکنون از جمله قتل‌های زنجیره‌ای، کوی دانشگاه، فتنه ۸۸ و سایر وقایع را مشخص کند

در بخشی از مناظره، تاج‌زاده دستش را به سوی زاکانی دراز کرد و گفت حاضر هستید یک کمیته حقیقت‌یاب تشکیل دهیم تا مشخص شود چه اتفاقی افتاده است؟ که زاکانی در واکنش، با تاج‌زاده دست داد و گفت من حاضر هستم یک کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود تا همه وقایع از اول انقلاب تاکنون از جمله قتل‌های زنجیره‌ای، کوی دانشگاه، فتنه ۸۸ و سایر وقایع را مشخص کند؛ این سخن با تشویق حضار مواجه شد.

زاکانی در پاسخ به ادعای تقلب ۸ میلیونی توسط محمدرضا خاتمی گفت: این مایه خجالت است که نمی‌دانیم حرف‌های «محمد خاتمی» را قبول کنیم یا حرف‌های برادرش «محمدرضا خاتمی» را؟ چرا که محمد خاتمی در جلسه‌ای گفت در انتخابات تقلب نشده است. این ۲ برادر، ابتدا به توافق برسند بعد سر مردم کلاه بگذارند.

نماینده سابق مجلس شواری اسلامی با بیان اینکه کشور دچار نوعی نفاق جدید شده است، اظهار کرد: امروز بخشی از مسئولین ما منافق هستند و من تعارف ندارم و این را صریح می‌گویم، چرا که در خفا می‌گویند تقلب نشده است، اما علناً نمی‌گویند.

تاج زاده گفت: این صحبتی که اخیرا جناب علم الهدی گفت خیلی چیزها را روشن کرد، چرا که ایشان گفتند اختلاس جنگ با خدا نیست، بلکه بی حجابی جنگ با خداست. یعنی الان که آمریکا دارد ما را تهدید می کند دعوای ما بر سر بی حجابی است و سر اسنپ. در تلاش هستند که مردم را به جان هم بیندازند، اگر قوه قضائیه یک هزارم این فشار را بر سر فساد اقتصادی وارد می کرد، این مشکلات بوجود نمی آمد.

تاجزاده افزود: یک نکته هم درباره نجفی بگویم. ما متاسفانه در جامعه دچار نظارت استصوابی سه لایه شده ایم. آیت‌الله جنتی که خود مختار عمل می کند ،سپاه بعد دیگر بوده و لایه بعد هم این است می گویند که افرادی که در ۸۸ زندان بودند کاندید نشوند تا جامعه تلطیف شود و از همین رو هم در جلسه اصلاح طلبان که صفایی، مرعشی و نجفی مطرح شدند، مرعشی و نجفی چون زندان بودند و احتمال رای نیاوردنشان بود کنار گذاشته شدند و نجفی چون در دوران روحانی هم وزیر بوده و هم مشاور دیدیم که احتمالا نهادهایی مانند سپاه پاسداران با او مشکلی ندارند و به همین خاطر هم او را انتخاب کردیم، اما از زمانی هم که انتخاب شد شاهد بودید که اطلاعات این بازی ها را در آورد که بعد از این جریان حتی صدای کرباسچی هم در آمد.

وی افزود: مگر امام (ره) نگفت به سپاه ربطی ندارد که انتخابات چه می‌شود!؟ همین الان وقتی آقای جنتی می‌گوید تقلب شده است ایراد ندارد، ولی خاتمی را دادگاهی می‌کنند.

تصمیمات این دولت پیر و خسته، پدر مردم را در آورده است

وی گفت: پسر فلاحیان نامزد ریاست جمهوری آدم کشت، اما یکبار هم به روی خودتان آوردید؟ اینها تماما به این دلیل است که دستتان خالی است. همین نجفی در هرجایی که پا گذاشت با فساد مبارزه کرد، بنابراین این را آتو نگیریم برای راه انداختن مجدد نظارت استصوابی. تریبون های رسمی و صدا و سیما که دست شماست، پس چطور مردم فریب بخورند ؟ لابد یک گیری هست که مردم فریب می خورند و شما رای نمی آورید.

تاج‌زاده گفت: ما که مناظره فردی نداریم، مناظره نمایندگان دو جریان هستیم. من هر کس را میگویم شما می‌گوئید به من چه ارتباطی دارد. اگر فساد هست برای همه است چرا برای دوستان خودتان که می‌شود می‌گوئید بروید از خودش بپرسید؟ معیارهای دوگانه را حذف کنید.

زاکانی در پاسخ به این سوال تاج‌زاده که قبول قطع‌نامه ۵۹۸ از سوی امام(ره) کار درستی بوده یا نه؟ گفت: قبول قطعنامه مثل صلح امام حسن(ع) است و امام بهترین کار را کرد. اما آیا یاران امام(ع) مقصر هستند یا نه؟ من ناظر به تقصیرها صحبت می‌کنم، نه تصمیم امام.

وی با اشاره به دیدار خود با رهبر انقلاب، پس از مناظره ۱۴ خرداد ۸۸  میان احمدی‌نژاد و موسوی گفت: رهبر انقلاب فرمودند به احمدی‌نژاد گفتم در مناظره اسم کسی را نبَرَد اما او خطا کرد.

زاکانی ادمه داد: اینکه شما می‌گویید احمدی‌نژاد حرف مشایی را گوش کرد که در مناظره، اسم افراد را آورد، ربطی به من ندارد، بلکه شما از سیدحسن خمینی بپرسید که چرا ساختمان جنت آباد را در اختیار احمدی‌نژاد قرار داده تا  مشایی آنجا مستقر شود؟ سیدحسن خمینی مشخص کند که چه رابطه‌ای با احمدی‌نژاد و مشایی دارد؟

وی افزود: من حامی مشایی هستم که با شکایت او دادگاه رفته‌ام؟ یا شما که یک سیلی هم نخورده‌ای‌؟

زاکانی در ادامه با بیان اینکه تصمیمات این دولت پیر و خسته، پدر مردم را در آورده است، افزود: اکثریت اعضای دولت اصلاح‌طلب هستند. ۱۵۰ هزار میلیارد ناشی از حذف کارت سوخت به جیب قاچاقچی‌ها رفته است. زنگنه چه نسبتی با شما دارد؟ آیا تاکنون یک نقد به او وارد کرده‌اید؟

شهید دادیم تا گاو شیرده نباشیم

وی افزود: شما فقط حرف سیاسی می‌زنید. مشکل ما معیشت مردم است که دولت شما جیب‌شان را خالی کرده‌ است. روحانی قبلاً گفت ارز، سه هزار تومان شده و کشور به دوره قاجار برگشته است. حالا با استدلال روحانی ما به عصر پارینه‌سنگی برگشته‌ایم.

زاکانی با اشاره به پرونده نجفی اظهار کرد: به جهانگیری گفته‌ بودند که وزارت اطلاعات اعلام کرده نجفی مشکل دارد این چه ربطی به اطلاعات سپاه دارد؟

وی با اشاره به انتقادات تاج‌زاده از قوه قضائیه گفت: اتفاقا ما معترض قوه قضاییه هستیم که چرا با امثال فریدون و خود معاون اول رئیس‌جمهور برخورد نمی‌کند؟ چرا با زنگنه برخورد نمی‌کند؟

زاکانی گفت: هر کسی که حرف از انتخاب رهبری در مورد رئیس جمهور زده نه امام و نه رهبری را قبول دارند. در سالهای ۷۶ و ۸۴ و ۹۲ رهبر معظم انقلاب از رای مردم صیانت کرده است. شما از 13 میلیون رای مردم صیانت نکردید، اما ما از 300 هزار رای مردم صیانت کردیم. حجاریان می‌گوید دانشجو باید تنها مصرف کننده باشد و حق فکر کردن ندارد. شما بیرون قدرت علیه جمهوریت  قیام می کنید و در قدرت علیه اسلام هستید.  من ناظر به مواضع خودم که برگرفته از مواضع رهبری و امام است صحبت می کنم. امام 6 کلید واژه داشتند: معیشت مردم، مبارزه با استکبار، استقلال کشور، مسئله فلسطین و... شما از امام خرج می کنید اما یک کدام از این کلید واژه ها در قاموس شما نیست ‌. بیایید به مردم بگویید که امام را قبول ندارید.

فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: شورای نگهبان باید نظارت و با هر فسادی مقابله کند؛ شما از انتخابات آزاد صحبت می کنید؛ چرا حرف از شورا نمی زنید؛ چرا از فساد شورا حرف نمی زنید. پیشنهادهای اصلاح طلبان مانند پیشنهادهای محمد بن سلمان در عربستان است، ما شهید دادیم تا گاو شیرده نباشیم.

شورای نگهبان باید نظارت و با هر فسادی مقابله کند

تاج زاده در ادامه گفت: انتخابات ایران آزاد ترین انتخابات جهان است، اما به شرطی که بسیاری از افرادی که آقای زاکانی می گویند، رد صلاحیت بشوند. من نمیگویم در آمریکا و سوئیس انتخابات چگونه برگزار می شود، اما در همین عراق و سوریه ببینید چه کسانی نامزد می شوند. آیا بی حجاب و با حجاب شیعه و سنی سکولار و غیرسکولار نامزد می شوند یا خیر؟ آن وقت دم از انتخابات آزاد می زنید؟ می گویند اینجا که سوئیس نیست ولی همین عراق و افغانستان را ببینید.

وی ادامه داد: آقای زاکانی گفتند بعد از قطعنامه، امام خمینی گریه کردند، معنای این حرف چیست؟ یعنی مردم اشتباه کردند؟ شما اساسا اعتقاد ندارید که قطعنامه خوب است، چون معتقدید که مردم دائما باید در تنش باشند. شما یک نظر سنجی راه انداختید که جنگ برای مردم بدتر است یا دولت روحانی. بله ما یک مشت کاسب تحریم داریم؛ اتفاقا فسادها هم از همان تحریم ها در این جامعه نهادینه شد و عمدتا در زمان احمدی نژاد بود.

تاجزاده ادامه داد:  از همان زمان همین صدا را در کیهان می شنوید که ما با دنیا سر جنگ داریم، آمریکا که هیچ، اروپا هم که تابع آمریکاست ژاپن هم که از خود هیچ اراده ای ندارد. اخیرا هم شریعتمداری در کیهان گفته ما در مبارزات خود با آمریکا موظفیم که انتقام خون شهدای هیروشیما را بگیریم، بله با این نگاه معلوم است که چه بر سر اقتصاد می آید.

تاج زاده خاطرنشان کرد: بنده این را از طرف دولتی میگویم که درخشان ترین کارنامه را داشته، من به صراحت می گویم که دولت اصلاحات موفق ترین دولت در ایران بوده است و فساد در این دولت طبق تمام معیارها پایین بود و در دنیا اعتبار پیدا کردیم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها:

نظر شما