شناسهٔ خبر: 33555649 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

نقد موسیقی روز در سه‌شنبه‌های کافه هنر

برنامه‌ رادیویی کافه هنر در روزهای سه‌شنبه به نقد موسیقی روز اختصاص می‌پردازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از رادیو ایران، برای نخستین بار است که در یک برنامه‌ رادیویی، هر بار یک آهنگ از ابعاد مختلف مورد نقد شفاف و صریح کارشناسانه قرار می‌گیرد. 

برنامه‌ی رادیویی کافه هنر، که از شنبه تا چهارشنبه از رادیو ایران پخش می‌شود، سه‌شنبه‌ها به نقد موسیقی روز اختصاص دارد.

زهره سربازی تهیه‌کننده کافه هنر گفت: در بخش نقد موسیقی که، «نقدآهنگ» نامیده می‌شود، هر هفته یک قطعه موسیقی با حضور کارشناسان در حوزه‌های تخصصی آهنگسازی، تنظیم، میکس و مسترینگ، آواز و ترانه نقد می‌شود.

وی افزود: ما بر این باوریم که نقد موسیقی، سواد شنیداری و معیارهای انتخاب را در مخاطب ارتقا می‌دهد، اما پیش نیاز اثربخشی نقد، تحملِ آن است.

شایان ذکر است محسن یگانه، بهنام بانی، حامد همایون، حمید هیراد، رضا بهرام، محسن ابراهیم‌زاده، مسعود صادقلو، گروه ماکان، علیرضا طلیسچی، شهاب مظفری، مهدی دارابی، مسیح و آرش، علی یاسینی، مهدی جهانی و کاوه آفاق از جمله هنرمندانی‌اند که آثارشان در هفته‌های اخیر، در نقدآهنگ کافه هنر نقد و بررسی شده است. 

سربازی ادامه داد: در نقد آهنگ، مخاطبان برنامه نیز در کنار منتقدان و در تماس با برنامه به نقد شفاهی آهنگ‌ها می‌پردازند. 

در این برنامه علاوه بر نقدهای فنی و محتوایی، یکی از معیارهای ارزیابی ترانه‌ها، احترام به درست‌نویسی و اصول و قواعد زبان فارسی است. 

همچنین بخشی دیگر در همین برنامه «مرورآهنگ» نام گرفته است؛ که نیم‌نگاهی به تازه‌ترین آهنگ‌های روز دارد. 

گفتنی است کافه هنر با اجرای شهاب شهرزاد از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۵:۵۰ تا ۱۶:۳۰ در رادیو ایران به طرح و نقد مهم‌ترین رویدادهای هنری، فرهنگی و ادبی روز می‌پردازد.

 انتهای پیام/4104/

نظر شما