شناسهٔ خبر: 33555447 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

او همسر سابق سیدنی لومت بود

درگذشت گلوریا وندربیلت، بازیگر و مدل آمریکایی

صاحب‌خبر -

گلوریا وندربیلت بازیگر، مانکن، طراح مد، نقاش و نویسنده آمریکایی در سن ۹۵ سالگی درگذشت.

به گزارش بانی فیلم به نقل از ورایتی، گلوریا وندربیلت، همسر سابق سیدنی لومت صبح دوشنبه ۱۷ ژوئن درگذشت. وی از اعضای خانواده وندربیلت و مادر اندرسون کوپر، روزنامه‌نگار و بازیگر و تهیه کننده معروف تلویزیون آمریکا بود.

گلوریا وندربیلت در کنار سیدنی لومت

 

اندرسون کوپر با انتشار بیانیه ضمن اعلام این خبر نوشت: «گلوریا وندربیلت زنی فوق العاده که عاشق زیست بود و از هردوره زندگی لذت برد. او نقاش، نویسنده و طراح بود، اما همزمان یک مادر، همسر و دوست استثنایی هم محسوب میشد. گلوریا ۹۵ سال داشت اما از هر یک از نزدیکانش بپرسید، به شما خواهند گفت او جوانترین، جذاب ترین و به روزترین کسی بود که می شناختند».

به نوشته ویکی پدیا، گلوریا وندربیلت طراح شلوار جین بر پارچه‌های دنیم آبی بوده‌ و توانست در این حوزه صاحب ثروتی سرشار از صنعت مد شود. در ایالات متحده آمریکا از پرونده سرپرستی او در سال ۱۹۳۴ به عنوان «محاکمه قرن» یاد می‌شود.

او با نام کامل گلوریا لورا مورگان وندربیلت متولد سال ۱۹۲۴ در نیویورک بود.

گلوریا نخستین بار وقتی که ۱۷ سال داشت، در سال ۱۹۴۱ با پت دیکو یک وکیل هالیوودی ازدواج کرد. او سپس با لئوپولد استوکووسکی، آهنگساز و بازیگر انگلیسی ازدواج کرد. وی سپس بین سال های ۱۹۵۵ تا ۱۹۶۳ همسر سیدنی لومت فیلمساز بنام و فقید آمریکایی نیز بود. او بین سالهای ۱۹۶۳ تا ۱۹۷۸ نیز همسر ویات کوپر، بازیگر و نویسنده آمریکایی بود.

از جمله فعالیتهای محدود او در عرصه بازیگری که در میانه سالهای ۱۹۵۷ تا ۱۹۸۱ در تلویزیون شکل گرفت، می توان به سریالهایPlayhouse 90 ، Kraft Theatre، استودیوی یک در هالیوود و …. اشاره کرد.

 

گلوریا وندربیلت در کنار پسرش اندرسون کوپر

اشتراک گذاری در:

نظر شما