شناسهٔ خبر: 33555005 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مدیر مدرسه علمیه امام القائم مطرح کرد؛

احیای امر به معروف و نهی از منکر تنها راهکار برای اصلاح آسیب های اجتماعی

حجت الاسلام بدری نتیجه ترک امر به معروف و نهی از منکر را گسترش فساد و تباهی در جامعه دانست و گفت: تنها راهکار برای اصلاح آسیب های اجتماعی احیای این فریضه الهی است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین سیدمجتبی بدری مدیر مدرسه علمیه امام القائم(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اهمیت جایگاه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: امر به معروف و نهی از منکر راس دین اسلام و برترین عبادت است.

وی افزود: همه انبیای الهی و ائمه اطهار(ع) آمدند تا مردم را امر به معروف کرده و آنان را از منکر باز دارند؛ خداوند امت رسول الله(ص) را به این شرط بهترین امتها قرار داد تا اهل امر به معروف و نهی از منکر باشند.

حجت الاسلام والمسلمین بدری نتیجه ترک امر به معروف و نهی از منکر را گسترش فساد و تباهی در جامعه دانست و ابراز کرد: برای مقابله با ولنگاری فرهنگی و تنها راهکار برای اصلاح آسیب های اجتماعی احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

مدیر مدرسه علمیه امام القائم(ع) در خصوص پیامدهای ترک امر به معروف و نهی از منکر، گفت: اگر جامعه ای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را ترک کند گرفتار عقوبت الهی می شود؛ مسؤولان باید مروج این واجب الهی باشند نه اینکه با بی تفاوتی از کنار آن عبور کنند.

وی با اشاره به اینکه پست و مقام برای مسؤولان یک فرصت است تا بتوانند با خدمت کردن به دین و مردم آخرت خودشان را اصلاح کنند، ابراز کرد: یک مدیر اداره می تواند با تذکر لسانی به کارمندان آنان را به رعایت قوانین جامعه اسلامی از جمله داشتن عفاف و حجاب دعوت کند.

حجت الاسلام والمسلمین بدری با انتقاد به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابراز کرد: این وزارتخانه به جای اینکه در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب قدمی بردارد کاری که انجام نمی دهد هیچ روز به روز این ولنگاری فرهنگی نیز بیشتر می شود.

مدیر مدرسه علمیه امام القائم(ع) ادامه داد: پست وزارت و مدیریت همیشگی نیست اگر افرادی که امروز در این جایگاه ها قرار دارند برای کسب رضای الهی استفاده نکنند به طور قطع باید در قیامت پاسخگو باشند./813/ت302/ب1

نظر شما