شناسهٔ خبر: 33554966 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله صدیقی:

قرآن روش تربیتی ویژه ای دارد

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انسان عاقل هرگز آیات الهی را انکار نمی کند، گفت: قرآن معجزه اسلام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، در جلسه این هفته درس اخلاق مسجد جامع ازگل، گفت: سوره صافات با قسم آغاز می شود و به قدرت حضرت حق تعالی در صفوف ملائکه و داشتن نظم اشاره می کند.

وی افزود: خداوند رزمندگان به صف ایستاده را دوست می دارد و کسانی که در صف نماز جماعت همانند ملائکه در حال بندگی هستند دوست دارد.

آیت الله صدیقی معاد را از شؤونات ربوبی حضرت حق دانست و ابراز کرد: مرگ از نشانه های قدرت الهی است، برزخ از آیات حکمت، عدل و رحمت الهی است.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: کسانی که از خداوند اطاعت نمی کنند خود را بسیار بزرگ می دانند در حالی که همه انسان ها و موجودات مخلوق خداوند هستند.

وی در عظمت چهار ملک مقرب الهی، اظهار داشت: تمام عالم هستی همانند یک تخم مرغی در کف دست، در احاطه این چهار ملک است؛ حال قلب پیامبر(ص) دارای چه جایگاهی است که همه این ملائکه در قلب مبارک ایشان جای می گیرد.

آیت الله صدیقی ابراز کرد: انسان با توجه به عظمت عالم هستی دیگر نمی تواند اهل تکبر و غرور باشد، کسانی که این عظمت را باور نمی کنند واقعیات عالم را به سخره و استهزاء می گیرند.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: مسخره کنندگان هرگز متذکر نمی شوند که تذکر الهی را بپذیرند؛ حتی در مقابل معجزه الهی کرنش نمی کنند و دیگران را نیز به انکار حقانیت دعوت می کنند.

وی ادامه داد: قرآن معجزه الهی و غیر قابل انکار بود اما با این وجود مشرکان آن را سحر بیان کردند چون نمی توانستند یک آیه مانند آن را بیاورند.

آیت الله صدیقی ابراز کرد: قرآن کریم روش تربیتی خاصی دارد و پاسخ قاطعی به منکران می دهد و می فرماید: مشرکان در قیامت زنده می شوند اما در نهایت ذلت و بدبختی؛ انسان عاقل هرگز آیات الهی را انکار نمی کند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

<div id="video-display-embed-code_91919" ><script type="text/JavaScript" src="http://rasanews.ir/fa/news/play/embed/610219/91919?width=400&height=300"></script></div>

برچسب‌ها:

نظر شما