شناسهٔ خبر: 33554877 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

اقدامات مناسبی شهرداری‌ها برای توسعه خطوط پیاده و دوچرخه سواری

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور گفت: خوشبختانه شاهد اجرای برنامه های شهرداری‌های کلانشهرها و مراکز استانها، شهرهای میانی و کوچک و حتی دهیاریها در زمینه توسعه حمل و نقل پاک و توسعه پیاده راه ها و ترویج دوچرخه سواری با هدف انسان محوری و جایگزینی این موضوع به جای خودرومحوری هستیم.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، مهدی جمالی نژاد در نهمین جلسه پویش حمل و نقل پاک شهرداری‌ها که ظهر امروز در وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه شاهد توجه به ابعاد گوناگون سالم‌سازی محیط زیست و راهکارهای مقابله با آلودگی‌های زیست محیطی در افکار عمومی و مراکز علمی و پژوهشی و ساکنان شهرها هستیم که انتظارات از مدیریت شهری را در این حوزه بالا برده است.

وی با بیان اینکه محیط زیست امانت الهی است و در حفظ و حراست آن همگان مسوول هستیم، تصریح کرد: یکی از راهکارهای این مبحث، توسعه حمل و نقل پاک و انسان محور در راستای برقراری تعادل های زیست محیطی است ولی فعالیت‌ها و برنامه های صورت گرفته قطعاً کافی نیست و تنوع و افزایش کمی و کیفی برنامه ها و تداوم اقدامات ضروری است.

جمالی نژاد با اشاره به دلسوزی افرادی که دغدغه اکوسیستم سالم و هوای پاک و حفظ طبیعت و محیط زیست دارند، در ادامه این پرسش را مطرح ساخت که چرا با وجود ساخت بزرگراههای متعدد، خیابان سازی، تقاطع های همسطح و غیر هم سطح و … هنوز هم در شهرها دچار آشفتگی ترافیک و افزایش آلودگی های زیست محیطی هستیم؟ گفت: در این حوزه نیازمند گفتمان جدید و نگاه نو در شهرداری‌ها و روش های جدید اداره شهر توسط دست اندرکاران مدیریت شهری می باشیم.

وی اعضای پویش ملی حمل و نقل پاک شهرداری ها را سفیران این عرصه در شهرهای کشور ذکر کرد و ابرازامیدواری کرد که این جریان می تواند شهرهای کشور را در برابر مشکلات این عرصه واکسینه کند.

وی افزود: ظرفیت‌های خوبی در شهرها برای ترویج حمل و نقل پاک وجود دارد که مدیریت شهری باید با هوشمندی و برنامه های کاربردی از آنها استفاده کند.

انتهای پیام/

نظر شما