شناسهٔ خبر: 33554739 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

آیین تقدیر از تلاشگران برنامه‌های رمضانی افق برگزار شد

شکیبا: شبکه افق در خط مقدم جبهه رسانه‌ای مقابله با جهل است/ماندگاری: مخاطبان را با معارف ناب الهی آشنا کنیم

خبرگزاری میزان- مجری برنامه‌ «ماه نشان» گفت: تصویر و کلام به دو اصل اساسی در برنامه‌های تلویزیونی به شمار می‌روند و البته آسیب‌هایی را در این حوزه شاهد هستیم از جمله بیانات دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب که نگرانی خود را از حیث آسیب به زبان فارسی بیان کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، آیین تقدیر از تلاشگران برنامه‌های ماه مبارک رمضان شبکه افق سیما، عصر سه‌شنبه در سالن آمفی تئاتر این شبکه برگزار شد.

این ویژه برنامه‌ها شامل برنامه زنده سحرگاهی «ایوان خدا» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری، محمد جواد نظافت و کاظم راشد یزدی، با اجرای سید مرتضی جوادی و ستاره سادات قطبی و همچنین برنامه زنده ویژه افطار با عنوان «ماه نشان» با اجرای شهرام شکیبا بود که تهیه‌کنندگی هر دو این برنامه ها را سجاد بهمن‌آبادی بر عهده داشت.
 شکیبا: شبکه افق در خط مقدم جبهه رسانه‌ای مقابله با جهل است/ماندگاری: مخاطبان را با معارف ناب الهی آشنا کنیم
***مخاطبان را با معارف ناب الهی آشنا کنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری کارشناس ویژه برنامه «ایوان خدا» در ابتدای این مراسم با بیان اینکه برنامه‌های مناسبتی تلویزیونی دارای خصوصیات ویژه‌ای هستند عنوان کرد: آشنا ساختن مخاطبان با خداوند و معارف ناب الهی، یکی از مهمترین کارکردهای این برنامه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه به فرموده بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، صدا و سیما به مثابه یک دانشگاه در این نظام عمل می‌کند گفت: بر این اساس برنامه‌سازان رادیو و تلویزیونی باید همه تلاش خود را در راستای آشنایی بیشتر با خداوند و معارف الهی بکار بگیرند.

این کارشناس افزود: تنها نامگذاری برنامه‌ها با اسامی مذهبی کفایت نمی‌کند بلکه باید محتوا را نیز متناسب با نیاز جامعه یعنی آشنایی و انس بیشتر با خداوند برنامه‌ریزی کرد.

ماندگاری تلاشگران برنامه‌های مناسبتی ماه رمضان را خادمان رسانه‌ای «امام عصر(عج)» دانست و خاطرنشان کرد: رسیدن به جایگاهی که انسان برای دین خدا مفید فایده باشد، بزرگ‌ترین مزد برای چنین افرادی است.

شکیبا: شبکه افق در خط مقدم جبهه رسانه‌ای مقابله با جهل است/ماندگاری: مخاطبان را با معارف ناب الهی آشنا کنیم
***شبکه افق در خط مقدم جبهه رسانه‌ای مقابله با جهل است

شهرام شکیبا مجری برنامه‌ «ماه نشان» شبکه افق دیگر سخنران این مراسم بود، وی با اشاره به جنگ رسانه‌ای نظام اسلامی با امپراطوری رسانه‌ای غرب تصریح کرد: در این بین بسیاری از شبکه‌ها به دنبال ترویج جهل و نادانی هستند و شبکه افق، پرچمدار مبارزه با این تفکر و راهبرد است.

وی افزود: تصویر و کلام به دو اصل اساسی در برنامه‌های تلویزیونی به شمار می‌روند و البته آسیب‌هایی را در این حوزه شاهد هستیم از جمله بیانات دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب که نگرانی خود را از حیث آسیب به زبان فارسی بیان کرده‌اند.

شکیبا با بیان اینکه راهکار این مسئله تنها جایگزینی واژه‌ها نیست بیان کرد: لازم است برای عمل به مطالبات رهبر معظم انقلاب، ذات زبان را مورد توجه قرار دهیم و ادبیات فاخر را جایگزین کنیم.

این مجری تلویزیون اظهار کرد: در کنار توجه به فرم، محتوا را نیز مد نظر قرار دهیم و تنها شادی و سرگرمی، ملاک و معیار عمل نباشد و در این زمینه شبکه افق عملکرد موفقی داشته است.

***شبکه افق رتبه نخست را در دارا بودن مخاطبان و هوادار دارد

جلال غفاری مدیر شبکه افق سیما هم در جریان این مراسم با بیان اینکه شبکه افق در تولید برنامه‌های ماه رمضان فُرم جدیدی را خلق و ارائه کرده است عنوان کرد: خروج از استودیو و استفاده از فضای روحانی و نورانی حرم مطهر «امام رضا(ع)» برای تولید برنامه‌های زنده، طرحی نو در سپهر رسانه ملی به شمار می‌رود.


وی با بیان اینکه شبکه افق از نظر جذب و دارا بودن مخاطبان هوادار، رتبه نخست را در بین همه شبکه‌های تلویزیونی دارد بیان کرد: از دیگر ویژگی‌های این شبکه می‌توان به تفاوت خط و ذائقه بصری و نیز بهره‌مندی از پشتوانه جبهه فرهنگی و مردمی اشاره کرد.

غفاری با تاکید بر استفاده از تولیدات تصویری مردمی به عنوان محتوای تلویزیونی افزود: این تجربه توسط شبکه افق در حادثه سیل امسال رقم خورد و بازخوردهای مثبتی داشت به همین دلیل درصدد هستیم در مناسبت‌های گوناگون و با موضوعات مختلف، استفاده از تولیدات مردمی را در ساخت برنامه‌های تلویزیونی به عنوان یکی از اولویت‌های کاری در دستور کار قرار دهیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از کارشناسان، مجریان و دست اندرکاران تولید برنامه‌های ماه رمضان شبکه افق تجلیل شد.


انتهای پیام/

نظر شما